۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۴

سازمان سیا و آی اس آی نوع همکاری را درک کرده اند: با هم کار کنید درست مانند دو متحد، همزمان میزانی از استقلال را حفظ کنید گویا که دشمنان خونی هم هستید.

واشنکتن پست طی مقالهای به قلم دیوید ایگناتیوس نوشت:نمایندگان سرویس های اطلاعاتی درست مانند کشورهایی که تابعیت آن را در دست دارند هیچ گاه دوستان دایمی یا دشمنان همیشگی ندارند ، اما منافعی جاری و ساری دارند. بر همین اساس به نظر می رسد که همین منافع مشترک اصلی ترین انگیزه ای بود که نمایندگان سازمان سیا و سرویس های پاکستان آی اس آی را هفته گذشته کنار هم نشاند. مقام های نزدیک به دو منبع ادعا می کنند که گفتگوها میان ژنرال احمد شجاع پاشا و مایکل مورل که سرپرستی سازمان سیا را تا انتصاب رئیس جدید بر عهده دارد بسیار مثبت ثمر بوده است. یک مقام امریکایی در این خصوص می گوید: به طور کلی دیدارهای ما با مقام های ارشد اطلاعاتی پاکستانمنجر به افزایش همکاری های دوجانبه ما در ماه های آتی خواهد شد.

وی در ادامه افزود:مقام های پاکستانی نیز این موضع را تایید می کنند و اصرار دارند که هیچ کدام از طرفین به دنبال تخریب مجد روابط و تنش در آن نیستند.اما اصلی ترین بخش این همکاری ها انجا بود که پاکستان با صدور 87 ویزا برای کارمندان سازمان سیا موافقت کرد. مردانی که می خواهند با خیال راحت به اسلام آباد بیایند و کاری را انجام دهند که نام آنها گویای آن است: کار برای نهاد اطلاعاتی سیا.

ایگناتیوس معتقد است اکنون تمام پرده ها کنار رفته و سازمان سیا و آی اس آی نوع همکاری را درک کرده اند: با هم کار کنید درست مانند دو متحد، همزمان میزانی از استقلال را حفظ کنید گویا که دشمنان خونی هم هستید. زمانی که یکی از شما کار خلاف میل دیگری انجام می دهد، طرف عصبانی باید صدای اعتراض خود را بلند کند. اما در خفا و پشت پرده به همکاری با هم ادامه دهید چرا که چاره دیگری ندارید و البته این دقیقا همان کاری است که سرویس های اطلاعاتی انجام می دهند.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

26151


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =