مسئول کمیته هماهنگی شبکه یاری کودکان معتقد است: "تنبیه بدنی دانش آموزان در کشور از سوی مسئولان کشور انکار می شود و می دانیم که وقتی موضوعی در مرحله اول انکار شود، همین وضع به وجود می‌آید.»

فاطمه قاسم زاده، روانشناس و مسئول کمیته هماهنگی شبکه یاری کودکان با حضور در میزگردی با موضوع تنبیه دانش آموزان در مدارس در کافه خبر گفت: "واقعیت این است که به نظر می‌رسد که تنبیه بدنی دانش آموزان در کشور از سوی مسئولان کشور انکار می شود و می دانیم که وقتی موضوعی در مرحله اول انکار شود، همین وضع به وجود می‌آید. یعنی اینکه هم والدین و هم معلمان و مدیران مدارس می دانند که تنبیه وجود دارد، اما نه پیگیری می شود و نه جوابگویی وجود دارد. این موضوع هم فقط در این مورد وجود ندارد؛ مثلا چند وقت پیش مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد که حدود سه میلیون و 200 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم، خب این موضوع بسیار مهمی است و حتی نزدیک به فاجعه است. اما هیچ کس توضیحی در این مورد نداد و حتی مسئولان آن را انکار هم کردند."

او ادامه داد:  "من فکر می کنم که باید بگردیم به دنبال راهی که این مسائل از سوی مسئولان جدی گرفته شود. شاید بهتر باشد که مثلا در مورد این تنبیه‌ها کمیته ای از دانش آموزان و والدین و مسئولان مستقیم، کمیته‌ای تشکیل شود و این موضوع به طور دقیق بررسی شود."

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    البته اين چند تا سوال را هم اضافه كنيد؟ - انكار تورم -انكار نا امني -انكار مديريت بد -انكار تحريم -انكار ناامني در پرواز ها -انكار تخلفات دولت -انكار " بهتر از ما پيدا مي شود" -انكار " عملكرد بهتر" -انكار اثر تحريم بر اقتصاد ما -انكار بيكاري
  • بدون نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    چون توي ايران پاك كردن صورت مسئله تنها راهه البته براي مسؤلان
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    دختر 5 ساله منو تو مهد کودک با خط کش کتک زدن ولی نه معلم و نه مدیر به گردن نگرفت معلمش گفت کار خیلی بدی میکرد که ما نمی تونیم به شما بگیم منم گوششو محکم کشیدم ولی با خط کش نزدم کاملا انکار کردن مگه یه بچه 5 ساله چه کار بدی میتونه بکنه تازه اگر هم کرده باشه از بی عرضه گی مربی کرده .متاسفانه بهزیستی نظارتی به مهدها نداره .
  • احمد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    فرض کنیم فیلمی که از تنبیه کودکان در مدرسه پخش شد برای تخریب نظام بوده اما کتک خوردن دو کودک بی گناه در این فیلم نیاز به پی گیری ندارد؟ آیا وظیفه حکومت حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم نیست؟