خبر مهم وزیر کار درباره یارانه نان اتباع خارجی/ چرا یارانه ۶ میلیون نفر قطع شد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات برای برقراری مجدد یارانه را داده‌اند در مورد یارانه نان گفت: براساس تصمیم دولت یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الله عبدالملکی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص آخرین وضعیت نحوه تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمامی جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تأمین معیشت مردم تأکید و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.

وی ادامه داد: پیش از این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان یارانه به جیب قاچاقچی‌ها، خارجی‌ها و تولیدکنندگان خارج از کشور می‌رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می‌رفت، براین‌اساس تصمیم گرفته شد با مدیریت ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها این منابع را بر سر سفره مردم ببریم و این موضوع موجب افزایش رفاه عمومی، ایجاد اشتغال، اصلاح ضریب جینی، جلوگیری از قاچاق و... خواهد شد.

عبدالملکی گفت: براساس قانون بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع یارانه میان مردم در تبصره ۱۴ قرار داده شده و در جای دیگر ۷۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۴۵هزارتومانی و معیشتی در نظر گرفته شده است و در دولت بعد از بحث‌های متعدد قرار شد، این منابع به‌صورت یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به حذف دهک‌های پردرآمد براساس قانون، گفت: طبق قانون به‌ویژه قانون جوانی جمعیت باید دهک‌های پردرآمد حذف می‌شدند، براین‌اساس دولت تصمیم گرفت در مدیریت جدید ارز ۴۲۰۰تومانی، یارانه به دهک دهم پرداخت نشود.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ سامانه یارانه‌ها بسته شد و دیگر کسی نمی‌توانست به‌صورت سیستماتیک در آن اطلاعاتی را وارد کند، تنها افراد با حضور در دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ می‌توانستند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند. براساس سامانه رفاه ایرانیان ۷۳ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کردند که ۶۱ میلیون نفر از این افراد همزمان یارانه معیشتی و یارانه ۴۵هزارتومانی دریافت می‌کردند.

عبدالملکی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و عدم واریز یارانه به حساب برخی خانوارها، وزارت تعاون سامانه‌ای راه‌اندازی کرد که طی یک هفته حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از افراد درخواست بازنگری در اطلاعات خود را ثبت کردند و در حال بررسی است. یکی از اشکالات در وزارت کار این است که اطلاعات افراد کاملاً مشخص نیست و برای پرداخت یارانه از اطلاعات از دیگر مراکز دریافت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که در فروردین ماه یارانه تعلق می‌گرفت، در اردیبهشت ماه یارانه‌ای پرداخت نشد و در مجموع برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است.

وی در واکنش به انتقاد نماینده‌ها در خصوص قطع یارانه برخی افراد، گفت: براساس قانون باید یارانه دهک‌های پردرآمد حذف شود، اما اگر می‌خواهیم به همه افراد و اقشار یارانه دهیم، این‌گونه یارانه در اختیار افراد ضعیف جامعه قرار نخواهد گرفت.

عبدالملکی ضمن تأکید بر اینکه باید شناسنامه اقتصادی خانوارها شفاف شود، ابراز کرد: افرادی که درخواست یارانه کرده‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ ابتدا افراد پردرآمدی که با وجود داشتن دارایی و سرمایه به‌عنوان یک ایرانی درخواست واریز یارانه دارند و آن را حق خود می‌دانند و دیگر خانواده‌هایی هستند که با وجود جدا شدن فرزندان آن‌ها از خانواده و داشتن زندگی مستقل، به‌دلیل احتساب سرجمع خانواده، یارانه سرپرست خانواده قطع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برخی افراد نیز هستند که به‌دلیل عدم شفافیت شناسنامه اقتصادی، یارانه آن‌ها قطع شده است به‌طور مثال برخی افراد کارپرداز شرکتی هستند و یا دارای صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی می‌باشند به این دلیل یارانه آن‌ها قطع شده است؛ بنابراین ما برای ایجاد شفافیت در اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها سریعاً سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها قطع شده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما هر روز به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور جلسات خود را با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌کنیم و موضوع مدیریت ارز ترجیحی و پرداخت یارانه‌ها را بررسی می‌کنیم، همچنین براساس دستور رئیس جمهور به حساب افرادی که پیش از این یارانه آن‌ها قطع شده بود، نیز یارانه واریز شد و هر زمان اطلاعات آن‌ها بررسی و نهایی شد می‌توانند این یارانه را برداشت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه نان نیز گفت: وزارت کشور در حال بررسی اطلاعات افراد و حتی اتباع خارجی در کشور است تا یارانه نان در اختیار همه قرار بگیرد البته دولت هنوز به‌روی بحث نان به تصمیم نهایی نرسیده و این موضوع به‌صورت پایلوت در زنجان در حال بررسی است و براساس تصمیم دولت یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    34 9
    سلام واریز یارانه به حساب همه به عدالت نزدیکتر است. کسی که بیشتر از میانگین جامعه مصرف می کند باید هزینه های مربوطه را به نرخ آزاد بپردازد.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      27 4
      لطفا طبق قول احمدی نژاد یا به همه یارانه بدهید یا اینکه یارانه مجردین رو از خانوادشون جدا کنید. بنده با 35 سال سن با کار نیمه وقت و جان کندن و سختی دارم خودم هزینه های زندگیم رو میدم. پدرم حمایتی از من نمیکنه. چرا باید بخاطر ایشان از حقوقم برخوردار نباشم؟
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    67 24
    یارانه نان اتباع باید قطع شود
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      55 8
      اتباع خارجی که حداقل روزی 500 هزار تومان حقوق میگیرند مستحق یارانه اند اما بنده که پس از 40 سال درس خواندن و با مدرک دکترا تازه 13 میلیون حقوق میگیرم و حتی خودرو ندارم چه برسه به مسکن را مستحق نمیدانند.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    90 12
    یارانه اتباع خارجی را ما نباید بدهیم. سازمان ملل باید بدهد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    26 0
    عجب
  • حسن اسلامی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    38 1
    دم شما آقای وزیر گرم، با این یارانه واریزی طبق سخنان شما برای تک تک مردم میشه یه شغل ایجاد کرد.بحران بیکاری رو که حل کردید منتظر پیشنهادات دیگر جنابعالی هستیم.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    63 9
    چرا وبه چه حقی به اتباع خارجی یارانه میدید چرا حق ما ایرانیها روبه دیگران میدین
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    17 1
    فقط گفتار درمانی
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 0
    فقط گفتار درمانی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    25 0
    خیلیوقتتو برای آبروی مردم میذاری؟ قطع یارانه بازنشسته های حقوق بگیر زیر ده میلیون. راس میگی چقدر بفکر ابروی مردمـــــــــــــــی
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 0
    یارانه ایرانی هایی که زیر ده تومن حقوق میگیرند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    14 0
    مردم در تگنا هستن
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    51 6
    چرا باید به افغانیها یارانه بدن
  • نکته IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    19 1
    آبرویتان به درد کسی نمی خورد! نانمان را بدهید...
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    28 7
    یارانه اتباع خارجی رو دولت آز سازمان ملل دریافت می‌کند
  • حسن IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    29 2
    موقع رای گیری همه بایدشرکت کنندولی موقع دادن یارانه که مربوط به افزایش قیمتهاست جامعه رادهک بندی میکنند!
  • سعید IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    32 3
    سلام خواهشا اول به مردم برسید... چراغی که به خانه واجب به مسجد حرام...
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    34 4
    یارانه به اتباع افغانی به قول برادر ارجمند مون همون سازملن ممل باید بده
  • حاجی خان IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    48 4
    یارانه اتباع خارجی!چرا ما باید یارانه به افغانیها بدیم!اتباع خارجی ایران مگه بغیر از افغان های غیر مجاز و بعضا عراقی و پاکستانی مگه کس دیگه ای هم هست.کجای دنیا به ایرانیهای غیر مجاز یارانه میدن که ما باید بدیم اونم از فروش نفت !یه دروغی توسط افغانها بین مردم رواج داده شده که سازمان ملل بابت افغانیها به دولت ایران پول میده!حکومت ایرانی که تحریمه و حتی پول نفت و گازی که صادر میکنه رو بهش نمیدن اونوقت سازمان ملل بهش پول مجانی میده اونم بخاطر افغانها!خب اگه میده چرا به خودشون نمیده و یا اصلا چرا نمیاد این افغانها رو ببره همونجایی که سازمان رو توش مستقر کردند!مگه سازمان ملل ساخته و پرداخته و در اصل در خدمت امریکاییها و اروپاییها و چین و روسیه نیست.خب بیان همین چند میلیون افغانی که اکثرا غیره مجاز و یواشکی و بدون هیچ مدرکی در ایران زندگی میکنند و پابه پای مردم بدبخت ایران از یارانه های نفتی ایران استفاده میکنند رو ببرنند به کشورهای خود تا دیگه احتیاج نباشه به ایران بابت افغانها پول بدن
  • احتشام IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    18 1
    به اندازه هرایرانی ازیوپسید یارانه استفاده کردن حالام شمامیتونید ازدهکهای بالا قطع وبه اینا بدین آخ ایناواجب ترند.
  • احتشام IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    15 2
    اتباع خارج به اندازه هرایرانی ازیوپسید یارانه استفاده کردن حالام شمامیتونید ازدهکهای بالا قطع وبه اینا بدین آخ ایناواجب ترند.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 0
    عجب
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 4
    بیخیال
  • mohadese IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    بیخیال
  • علی حیدری IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    25 1
    با حرف بله ولی در عمل زیر صفر . همش داد میزنید کا لا تو بازا ر زیاده کمبودی نداریم . بله ما هم میدونیم . اما از گرانی هر روزتون هیچ حرف نمیزنید . یعنی این همه گرانی انتها نداره . چیزی نیست انتهاه ندا شته باشه ولی گرانیها ی شما واقعا انتها نداره . هر روز حرف از گرانی یک کالاست امروز مواد شوینده بود . فردا معلوم نیست چه کالای گرون بشه