همزمان با برگزاری رویداد ملی عصر امید، سمنان میزبان رویداد مهم لمس فناوری خواهد بود

معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان و رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان سمنان از راهیابی حدود۵۰ ایده، گروه و هسته پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان به مرحله نهایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: علاوه بر رویداد اصلی در رویداد فناورانه جانبی که در دل رویداد اصلی برگزار می‌شود سمنان میزبان رویداد مهم لمس فناوری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۱ میزبان یک رویداد تحول آفرین، امید بخش و بزرگ علمی و فناوری خواهد بود که تا ۱۱ خرداد ادامه دارد و در این ابتکار بخشی از توانمندی های ۴دهه دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حوزه های مختلف فناوری شامل مهندسی، صنایع خلاق، اقتصاد و علوم پزشکی به معرض نمایش در خواهند آمد و دانشگاه‌های سراسر کشور به معرفی دستاوردها و فعالیت های خود در حوزه فناوری و نوآوری خواهند پرداخت تا محکی برای بالندگی هر چه بیشتر در حوزه اشتغال آفرینی، رونق کسب و کارهای نوپا و حیطه دانش‌بنیان باشد. پس از ابلاغ بخشنامه رویداد ملی گام دوم و در پی استقبال سراسری دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، دانشگاه آزاد استان سمنان هم به پیشگامی سرپرست این استان و همراهی تمام ارکان در معاونت ها و از جمله معاونت پژوهش وفناوری با تمام قوا تلاش کردند تا با ورود جدی به مسأله، فراتر از توانمندی و ظرفیت و تکلیف محوله در این رقابت علمی و عملی حاضر شوند.

در گزارش زیر و طی گفت و گوی خبرنگار ما از سمنان با دکتر محمد کریم سهرابی معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان و رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان در جریان بخشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برای حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه که به «عصر امید» موسوم شده است، قرار خواهیم گرفت.

نامگذاری شعار سال و انگیزه مضاعف مجموعه ‌های دانشگاهی برای حضور در این رویداد امید آفرین

سهرابی در تشریح قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه گفت : اندکی پس از ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های گام دوم و با تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان، انگیزه‌ها برای مجموعه های دانشگاهی مضاعف شد تا به این رویداد امید بخش به چشم یک رویداد تاثیرگذار و تحول آفرین بنگرند و استان سمنان هم تمام مساعی خود را به کار گرفت تا بیش آنچه در هدف‌گذاری اولیه بر اساس زیرساخت امکاناتی و تجهیزاتی استان مشخص شده بود ظاهر شود .

راهیابی ۵۰ شرکت ، ایده و هسته از استان سمنان به رقابت نهایی/ تلاش برای تقویت ارتباط دانشگاه دانشگاه با صنعت و جامعه

وی در ادامه به موفقیت استان سمنان در فرایند رقابت اشاره و تصریح کرد: در مجموع حدود۵۰ هسته‌، شرکت‌ و ایده‌ از استان سمنان موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند. درحال حاضر این استان تلاش دارد از ظرفیت ایجاد شده در بستر این رویداد ملی بیشترین بهره را در راستای تقویت هرچه بیشتر ارتباط با صنعت و جامعه با رویکرد حل مسأله ببرد.

توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری استان سمنان، به صورت متناسب میان واحدهای استان توزیع شده است

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان سمنان همچنین از تلاش مجموعه این استان برای نقش آفرینی هر چه بیشتر در رویداد ملی عصر امید خبر داد و اظهار کرد: سمنان در میان ۲۴ واحدی است که از سوی سازمان مرکزی به منظور برگزاری رویدادهای جانبی انتخاب شده اند.

سهرابی توانمندی های گروه های زیرساخت پژوهشی، ایده، استارتاپ و شرکت ‌های خلاق و فناور استان را در همه شهرهای استان سمنان متناسب و قابل توجه عنوان کرد و یادآور شد: واحدهای مختلف استان در موارد مختلف از ظرفیت های متنوع برخوردارند و هم افزایی آنها از نقاط قوت مجموعه استان به حساب می‌آید.

وی افزود: تمام واحدهای استان سهم مناسب و خوبی در گروه‌ها و شرکت های منتخب نهائی دارند.

مجموعه استان سمنان بدون ورود به حوزه تفاخر در صدد عرضه توانمندی‌ها و قابلیت های خود برآمده است

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان در بخشی از سخنان خود بر ضرورت محوریت قرار دادن شعار سال و بکارگیری ظرفیت‌ها و تحقق رسالت های تعیین شده تاکید و توانمندی استان سمنان را اینگونه ارزیابی کرد: در این رویداد ابعاد متعددی در موضوعات خرد و کلان مد نظر است. در مبحث خرد موضوع مهم این است که مجموعه استان بتواند توانمندی‌ها و قابلیت های خود را عرضه کند. در دیدگاه کلان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه حل مسأله سعی کرده مجموعه صنعت و جامعه را از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود آگاه کند.

رویدا ملی گام دوم نمایش شکوه قدرت دانشگاه و فرصتی برای معرفی پتانسیل فرزندان میهن اسلامی

سهرابی بیان کرد: ما با تمام قوا و به معنای واقعی کلمه در این رویداد بزرگ علمی از جامعه دعوت می‌کنیم برای حل مشکلات، نگاه درون نگر خود را تقویت کرده و به پتانسیل فوق العاده فرزندان میهن خود که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، تکیه و افتخار کنند.

سهرابی ادامه داد: این رویداد علاوه بر شکوه قدرت دانشگاه آزاد اسلامی قدم برداشتن به سمت دانشگاه حل مسأله است و نمایش این توانمندی در جریان این رویداد عیان خواهد شد.

ارتباط فراگیر صنعت و جامعه با دانشگاه منجر به حل مسئاله صنعت و جامعه خواهد شد

معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان با اشاره به اینکه یکی از اهداف متعالی این رویداد تقویت هر چه بیشتر ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه است، اظهار کرد: این بسترسازی موجب هم افزایی هر چه بیشتر جامعه و دانشگاه خواهد شد و این ارتباط فراگیر منجر به حل مسائل مهم شده و متعاقب آن علاوه بر حل مسائل صنعت و جامعه، زمینه‌ای فراهم میشود تا کار به جوانان دانشگاهی این مملکت سپرده شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خروجی این ارتباط گیری تزریق روحیه امید به بطن جامعه است و عصر امید، عصری است که با گام دوم دانشگاه و این رویداد فناورانه آغاز خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =