خبر جدید مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، به تشریح برنامه ها و اقدامات سازمان در راستای حمایت از بیمه شدگان تأمین اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میر هاشم موسوی در نشست خبری که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: در قالب طرح پوشش همگانی در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید داشتیم و ۷۰۰ هزار نفر آنان در نیمه دوم سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در مورد هوشمند سازی خدمات، افزود: در راستای تسهیل امور بیمه شدگان شاهد کاهش مراجعات حضوری بودیم.

موسوی ادامه داد: سامانه جدیدی برای ثبت لیست‌های بیمه‌ای کارفرمایان راه اندازی شده که اعتراضات را به حداقل می‌رساند. همچنین ابلاغ‌های کارفرمایان در سامانه جدید در صندوقی واحد انجام می‌شود.

وی افزود: یکپارچگی در سامانه‌های بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی به زودی انجام می‌شود و سامانه جدید افقی روشن در این زمینه است که شرایط را برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان و کارفرمایان فراهم می‌کند.

موسوی با عنوان این مطلب که بیش از یک میلیون کارگاه در سامانه جدید ثبت نام کرده اند و تعداد کمی باقی مانده که بزودی انجام می‌شود، گفت: کار بزرگی بود که با صدای کم اجرا شد اما دستاوردهای زیادی داشت.

وی افزود: این اقدام در راستای شفافیت و تعارض منافع انجام شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از پرداخت ۷۳ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به این سازمان در قالب واگذاری شرکت‌های سودده خبر داد و در خصوص پوشش دارویی بیماران خاص، گفت: یکی از ریسک‌های مهم و خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهیم، ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیماران خاص است که در این بخش دو هدف عمده را دنبال می‌کنیم؛ یکی توسعه کمی و کیفی خدمات و دیگری کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان است به طوری که قصد داریم هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه در بخش درمانی مستقیم تقریباً صفر است و در بخش غیرمستقیم سعی می‌کنیم با نظارت‌ها، رویکرد را به سمتی ببریم که پرداختی‌ها از جیب کم شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران خاص در درمان مستقیم هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند، گفت: خدمات تخصصی و تکمیلی در درمان نازایی زوج‌های نابارور تماماً تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیش از ۶۲۰۰ نفر در این بخش خدمات تخصصی دریافت کرده‌اند که هزینه آن حدود ۷,۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: داروهای جدیدی تحت پوشش بیمه قرار گرفته که اخیراً شورای عالی بیمه نیز تعدادی دارو را مصوب کرده البته در بخش دارو مشکلاتی وجود دارد که در حال رصد آن هستیم، تمام تلاش ما این است که این مشکلات برطرف شود و باری را از دوش مردم برداریم. گاهی برخی داروخانه‌ها به علت قطعی برق و غیره بیمه شدگان را ناچار می‌کنند آزاد بپردازند که در تلاشیم با رصدهای حضوری این مشکلات را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص بدهی بیمه‌ای کارگاه‌های تحت پوشش به تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی کارگاه و معوقات داشتیم و توانستیم آن را وصول کنیم که این مورد اتفاق خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار کارگاه معوقات بیمه‌ای به تأمین اجتماعی دارند، گفت: بر اساس اجرای قانون بخشودگی جرایم در سال گذشته، توانستیم ۳,۰۰۰ میلیارد تومان از معوقات کارفرمایان را دریافت کنیم که در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار کارگاه از بخشودگی جرایم استفاده کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: قرار بود در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان در قالب سهام به تأمین اجتماعی واگذار شود که تاکنون حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

به گفته وی، در گذشته برخی از شرکت‌های زیان‌ده به ما واگذار شد که با تعاملات با دولت جدید، توانستیم یکی از شرکت‌های زیان‌ده را شناسایی و شرکت‌های در قالب پتروشیمی و نفت و گاز را جایگزین آن کنیم که به ما واگذار شد.

موسوی در پاسخ به این سوال که وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان چه زمانی مشخص می شود، افزود: منتظر ابلاغ دولت هستیم که افزایش حقوق بازنشستگان را از خرداد ماه در فیش آنها اعمال کنیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    77 4
    قصه ما تمام شد کلاغه به لونش نرسید اردیبهشت نشد خرداد ، خرداد نشد تیر ، تیر نشد......
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    35 1
    آقایان از حساب بیمه های دریافتی از مردم حقوق دهها میلیونی می گیرند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    55 1
    دولت امروز به بازنشیتگانس اضافه حقوق سال جدید را داد آنوقت اضافه حقوق های ما را گرو گرفته؟ این دولت بی عدالتی کامل را چه درمورد همسان سازی چه بیمه تکمیلی وچه اضافه حقوق سال جدید را در مورد ما بازنشستگان تامین اجتماعی تمام کرد مسئولین سازمان هم چون ازطرف دولت هستند فقط دستورات دولت را اجرا می‌کنند اندوخته های 30 ساله مارا که برای روزهای پیری پرداخت کردیم در جیب خودش برای کارکنان وبازنشسته هایش برداشت می کند.
  • احمد BY ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    57 2
    الکی میگه فقط لاف میزنه مدیرعامل تامین اجتماعی با وزیر رفاه همش الکیه ما که چیزی عملی ندیدیم دریغ از یک قدم