کشف ۱۴۲ تن انواع برنج خارجی احتکار شد در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اشرافیت پلیس استان در کشف ۱۴۲ تن انواع برنج خارجی احتکار شده به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از یک انبار در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،"غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و برابر تدابیر سلسله مراتب فرماندهی، با عنایت به نوسانات و قیمت کالاها در بازار داخل طرح مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای این طرح ، با انجام گشت زنی های هدفمند در محوطه یکی از انبار های های جاده اسکله شهید رجایی بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی دقیق موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با حضور نماینده سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۴۲ تن برنج احتکار شده کشف و ضبط کردند.

سردار جعفری اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد که صاحب برنج احتکار شده، این کالاها را از افراد دلال و واسطه خریداری کرده و در سامانه جامع انبارها نیز ثبت نشده است این در حالی است که مالک کالا باید لیست و مشخصات کامل کالای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و انبار مذکور توسط ماموران پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =