کاهش آمار زمین‌خواری در البرز با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال

آئین جشن انفال و رونمایی از سامانه مدیریت پنحره واحد زمین استان البرز، روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های فرهنگی - ورزشی باشگاه میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ این مراسم با حضور «حسین فاضلی هریکندی» رئیس کل دادگستری استان البرز، «حسن بابایی» رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، «اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور انجام شد.

رئیس کل دادگستری البرز در ابتدای این آئین ضمن عرض خیر مقدم، به بیان گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در حوزه صیانت از حقوق عامه بویژه زمین، پرداخت و گفت: قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری با فعالیت در 5 حوزه کار خود را آغاز کرد که 4 مورد از شرح وظایف آن به طور مستقیم به حفظ زمین اختصاص داشت.

«حسین فاضلی هریکندی» در ادامه ضمن هشدار به وضعیت زمین‌خواری در البرز گفت: شرایط استان از حیث تغییر کاربری اراضی به گونه‌ای بود که اگر اقدامات موثری به صورت متمرکز روی این موضوع انجام نمی‌شد، قطعا شاهد این بودیم که استان البرز به شهرستانی فاقد زمین زراعی و ملی بدل شود.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه «کشت‌یار» در مقابله با تغییر کاربری اراضی گفت: به مدد تکنولوژی روز و استفاده از فناوری دانش بنیان توانستیم تغییر محسوس و اثرگذاری در کاهش آمار زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی ملی و زارعی البرز ایجاد کنیم.

وی ضمن مقایسه آمار قبل و بعد از تشکیل قرارگاه صیانت از بین‌المال گفت: طی 5 سال – از سال 94 تا 98-کل آزادسازی اراضی در حوزه تغییر کاربری ۳ هزار و ۱۹۷ هکتار بوده در حالیکه از ابتدای سال99، 21 در صد از مجموع این 5 سال، یعنی از تغییر کاربری 3 هزار و 873 هکتار اراضی جلوگیری شده است که در سال 1400 این میزان به ۹ هزار و ۴۳۵ هکتار رسیده است.

رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنانش به آزادسازی بستر رودخانه‌ها بویژه رودخانه آتشگاه اشاره کرد و گفت:در سال ۱۳۹۹، ۱۳ هکتار و در سال 1400، 16 هکتار از بستر رودخانه آزادسازی شده که افزایش 22 درصدی را در این زمنیه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آزادسازی بستر رودحانه کرج نیز گفت: سال گذشته تقریبا 8 هکتار از بستر رودخانه کرج در جاده چالوس آزادسازی شد که ادامه این مهم در چندین فاز اجرا خواهد شد.

وضعیت چاه‌های غیر مجاز، ارائه آماری از وضعت آزادسازی اراضی ملی، وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از دیگری محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان البرز بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =