انتقاد کیهان از مخالفان سرود «سلام فرمانده» / این سرود یک کار فرهنگی تراز بالاست

کیهان نوشت:این روزها در اتفاقی جالب و قابل تحلیل، زمزمه لب بسیاری از کودکان و بزرگسالان کشورمان نوای زیبای سرود «سلام فرمانده» است، سرودی که اکنون علاوه‌بر اینکه بر جان و دل پاک کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نشسته است و هر روز شاهد حضور انبوهی از آنها در برنامه‌های بازخوانی این سرود در شهرهای مختلف هستیم، در کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

استقبال و اثر گذاری این سرود تا حدی بوده است که دشمنان و معاندان را به واکنش‌های توام با عصبانیت و دستپاچگی کشانده است؛ دشمنانی که سال‌هاست با انواع و اقسام ابزار رسانه‌ای از قبیل ماهواره، اینستاگرام و انواع دیگر شبکه‌های اجتماعی، انیمیشن‌های هدفمند، ترانه‌های مبتذل، بازی‌های رایانه‌ای مخرب، تبلیغ سند ۲۰۳۰ و ... از هر آنچه برای اثرگذاری منفی در ذهن و روح فرزندان این سرزمین می‌توانسته‌اند دریغ نکرده‌اند. این گربه‌های عابد شده، حال که اثر گذاری مثبت و سازنده یک سرود را شاهد هستند، تاب و تحمل از دست داده و با انواع تحلیل‌های سست و بی‌پایه، سرود پیوند دهنده قلب کودکان و نوجوانان با مولای غایبشان را برای آنها مضر می‌خوانند(!)
اما فارغ از همین دغل‌بازی و مخالفت‌های بی‌منطق و لجبازانه دشمن و پادوهای کم مقدارش، موفقیت چشمگیر سرود به عنوان یک کار فرهنگی تراز بالاست و نشان می‌دهد که اگر کاری خالصانه و برای رضای خدا و با هدف خدمت در جبهه مقابله با دشمن انجام شود، قطعاً در اثرگذاری و نتیجه، مشمول برکتی باور نکردنی می‌شود.
اما لازمه رسیدن به چنین مرحله‌ای، برداشتن قدم اول و پرهیز از تنبلی و بهانه‌تراشی و ناامیدی‌هاست. تصور کنید اگر شاعری که اولین بار جرقه سرود «سلام فرمانده» به ذهنش خطور کرد یا کسانی که اولین‌بار پیشنهاد اجرای طرح همخوانی این سرود را در جمع خود مطرح کردند، به جای گفتن «یاعلی» و «ان‌شاءالله» و تن دادن به یک کار پر زحمت، مشغول بهانه‌های مختلفی همچون «حوصله ندارم»، «حالا چقدر ممکنه دیده بشه» «حالا بعداً»، «وقت ندارم» و... می‌شدند، اصلاً این سرود و همخوانی که اکنون زمزمه لب همگان شده، تولید و همخوانی نمی‌شد. اما وقتی برای رضای خدا و برای خدمت به فرزندان این کشور قدمی مثبت برداشته می‌شود و با عنایت و برکت خدا همراه می‌گردد، نتیجه آن می‌شود که امروز می‌بینیم.
۲۳۳۰۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    54 9
    چند روز در مدرسه ی دخترم به صورت خود جوش ! تمرین کردند . بعد کاملأ خود جوش از صدا و سیما آمدند فیلم برداری
  • آرش IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    43 6
    هر چیزی که از اعتدال خارج شه ، تکلیفش معلومه .
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    15 9
    خوش باشید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    21 6
    کیهان!؟؟!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    44 22
    هر کاری اصول گرایان انجام بدهند گلستانه ولی دیگران وابسته به دشمن هستند به هر حال تعریف کردن از خود نشانه خودخواهی می باشد نود درصد. مردم دلخوشی از کارهای اصول گرایان ندارند
  • نادر IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    57 18
    متاسفانه ما در کشوری زندگی میکنیم که روزنامه ای مهم ترین و پرفروشترین روزنامه ایران بود با دیدگاه منفی اقای شریعتمداری به کم فروشترین روزنامه تبدیل شده و اگه یارانه که از دولت میگیرد نبود حتی نمیتوانست پول برقش را دربیاورد و در همه امور کشور دخالت میکند . از ریاست جمهوری گرفته تا سینما و اقتصاد و امور مردم . اقای کیهان اگه نظر شما به مردم نزدیک بود حق داشتی ولی همیشه علیه اکثریت مردم هستید که متاسفانه از نظر شما 90 درصد مردم یا ضد انقلاب هستند یا نفوذی یا فریب خورده و ان 10 درصد هم یا نمایندگان نا منتخب مردم یا اختلاسگرها یا اقازادها
  • روح الله IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    32 53
    تاکور شود هرانکه نتواند دید ...
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    20 52
    سلام. ان شاءالله که این‌ قبیل کارها ادامه پیدا کنه و هر روز بیشتر از قبلش پیشرفت داشته باشه.... خداقوت
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    14 40
    مرگ بر آمریکا و چاپلوس
  • هموطن IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    58 5
    چرا همه چیزو با تعریف و تمجید زیادی!!! خراب میکنید!!!!؟؟ بله سرود خوبیِ دیگه لازم نیست یه جوری غلوّ کنیم که انگار سوره ای هست که از آسمان نازل شده . همیشه تعریف زیادی، نتیجه ی عکس داره....
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    24 54
    مشکل اینه صهیونیست‌ها ومنافقین ومدیر خبر آنلاین خوششون ازین سرود نمیاد یعنی از محتواش
  • محمود9 IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    29 8
    زیاد بزرگ کردید جان مولی
  • ایران IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    29 3
    پس چرا موسیقی، آهنگ و سرود را سالها تحریم کردید، هنوز هم کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخی مدارس اجازه فعالیت موسیقی ندارند، لطفا اگر باور دارید و این شعار نیست مسیر اشتباه را سد و مسیر درست را باز کنید.
  • شهروند عادی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    44 17
    تراز بالا ندیدی.