۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۰

روپرت مرداک صاحب شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» در این یکی دو هفته اخیر به تیتر اصلی اخبار رسانه‌های شرق و غرب تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، ابتدا نام مرداک با خبر تعطیلی هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد»  بر زبان‌ها افتاد. این هفته‌نامه پس از سال​ها با شدت گرفتن اتهام شنود تماس‌های تلفنی از سوی نشریات مرتبط با مرداک مجبور به تعطیلی شد.

اما تعطیلی این هفته‌نامه پایان مشکلات مرداک نبود. پرونده شنود تماس‌های تلفنی چهره‌های مشهور سیاسی و فرهنگی با قدرت دنبال ‌شد و پارلمان بریتانیا به دنبال آن بود که امپراتور رسانه‌ها بیش از بیش زیر تیغ اتهامات قرار گرفت.

پلیس بریتانیا با حضور در مجلس عوام مدعی شد مرداک و دیگر کارکنان او حاضر به همکاری با آنها نیستند. مرداک هم به همراه پسرش جیمز و ربکاه بروکس، سردبیر سابق «نیوز آو د ورلد» اعلام کردند با کمال میل در جلسه روز سه‌شنبه (28 تیر) در پارلمان حضور پیدا می‌کنند.

مرداک در اولین مصاحبه خود از زمان بسته شدن «نیوز آو د ورلد» به گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا تاخت و دلیل دشمنی او با این هفته‌نامه را حمایت نکردن روزنامه‌های مرتبط با مرداک از او در انتخابات بریتانیا عنوان کرد.

پلیس آمریکا نیز در اقدامی اعلام کرد مسئله شنود تماس‌های تلفنی قربانیان 11 سپتامبر را بررسی می​کند.

در این بین یکی دو تن از مقامات ارشد روزنامه‌های مرداک دستگیر شدند. مرداک نیز در اقدامی هوشمندانه به خانه یکی از قربانیان پرونده رسوایی استراق سمع رفت و از آنها عذرخواهی کرد. او همچنین با انتشار نامه‌ای از تمام قربانیان عذرخواهی کرد و قول داد جبران کند.

مدت کوتاهی از این مسئله نگذشته بود که جسد شان هوار 47 ساله، روزنامه‌نگار سابق «نیوز آو د ورلد» که برای اولین بار مسئله شنود را رسانه‌ای کرده بود در خانه اش پیدا شد، البته پلیس مرگ او را مشکوک توصیف نکرد.

مرداک به همراه جیمز و بروکس -که در بازداشت به سر می‌برد- در برابر کمیته انتخابی مجلس عوام حاضر شدند و به سوالات پاسخ دادند. در این جلسه مردی که از عملکرد روزنامه‌های مرداک عصبانی بود با کیکی از خمیر ریش‌تراشی به سمت مرداک حمله‌ور شد. این مرد 26 ساله جاناتان می-باولز نام دارد.

مرداک و همراهانش در این جلسه تمام اتهامات را رد کردند. آنها مسئله شنود غیرقانونی را پذیرفتند اما مدعی شدند هیچ اطلاعی از این مسائل نداشتند و کارمندان ارشد آنها بدون اطلاع آنها دست این اعمال زده‌اند.

پرونده شنود تماس‌های تلفنی مرداک همچنان باز است و در هفته‌های آینده امپراتور رسانه‌ها باید منتظر اتفاق‌های جدید باشد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    این صهیونیستها چقدر خوش به احوالشان است.برای جرم به این بزرگی محترمانه دعوت میشوند پارلمان!!!!.اما اگر این مجرم مسلمان بود ده سال بدون محاکمه می بردنش گوانتانامو!!!!