نماینده مردم آبادان : حضور تیم تخصصی اتش نشانی تهران از اقدامات مناسب شهرداری بود

نماینده مردم ابادان گفت که تنها بتن بر کشور را برای عملیات آواربرداری متروپل آبادان فراخوانده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان ، جلیل مختار گفت: با پیگیری مشخص شد تنها بتن بر موجود در کشور که در این حادثه قابل استفاده است در یکی از معادن شهرستان یزد مستقر بوده که آن را فراخوان کرده ایم‌ تا هرچه سریعتر به محل حادثه برای کمک رسانی منتقل شود.

جلیل مختار، عصر امروز (پنج شنبه ۵ خردادماه) در حاشیه بازدید از روند عملیات آواربرداری ساختمان متروپل آبادان در گفت و گو با خبرنگاران در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به شهروندان آبادانی به ویژه خانواده های جانباختگان این حادثه جانسوز، اظهار کرد: ما در اولین لحظات وقوع این حادثه و رویداد کلیه تماس ها را با مقامات مرتبط کشوری مانند مدیریت بحران، هلال احمر، فوریت های پزشکی و ... برقرار کردیم و موضوع را به صورت ویژه بر حسب وظیفه تا کنون پیگیری نموده ایم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در راستای پیگیری های صورت گرفته از شهرداری های اصفهان، تهران و اهواز نیز نیروهای امدادی به همراه تجهیزات به آبادان اعزام شده است.

وی حضور تیم تخصصی آتشنشانی تهران را یکی از اقدامات مناسب شهرداری این شهر دانست و تصریح کرد: تاثیر اعزام آتش نشانان با تجربه حادثه پلاسکو تهران به این منطقه این بود تا بتوانند از آنها در این حادثه برای نجات جان شهروندان زیر آوار و همچنین آواربرداری استفاده کنند.

مختار به درخواست امدادرسانی از شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: همچنبن از وزارت صمت در ایمیدرو خواستیم دستگاه های بتن بر را برای ما ارسال کنند که متاسفانه پاسخگو نبودند، با پیگیری مشخص شد تنها بتن بر موجود در کشور که در این حادثه قابل استفاده است در یکی از معادن شهرستان یزد مستقر بوده که آن را فراخوان کرده ایم‌ تا هرچه سریعتر به محل حادثه برای کمک رسانی منتقل شود.

وی یاد آور شد: امروز هم باتوجه درخواست نمایندگان از رئیس مجلس که در صحن علنی مطرح شد، تکلیف شد تا کمیسیون عمران از محل حادثه بازدید و اقدامات لازم انجام گیرد.

نماینده مردم آبادان، به بازدید میدانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند آواربرداری ساختمان متروپل، اشاره کرد و ابراز داشت: یک جلسه ای در نظام مهندسی آبادان برای بررسی همین موضوع تشکیل شد علاوه بر ۵ تن از اعضای کمیسیون عمران، رئیس نظام مهندسی و معاون مسکن وزارت راه و شهرساری در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: بررسی های اولیه در پی اظهارات رئیس نظام مهندسی آبادان و معاونت شهرسازی و مالی اداری شهرداری آبادان به حضار در این جلسه ارائه شد و در ادامه نیز معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و سایر حضار به اظهار نظر پرداختند و مقرر شد تا تمامی مدارک و مستندات بصورت کامل و جامع بررسی و جمع بندی گردند تا در قالب یک‌ گزارش در صحن علنی مجلس مطرح شود.

2323

مختار با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که با مسببین و مقصرین این حادثه برخورد شدید قانونی خواهد شد تا درس عبرتی باشد برای کسانی‌ که کار غیرقانونی و غیر استاندارد را انجام می دهند و یا تائید می کنند، گفت: ما اینجا حضور داریم تا موارد و مشکلات مربوط به آواربرداری را برطرف کنیم و به دلیل اینکه سازه مجاور سازه محکمی نیست و هر آن احتمال ریزش وجود دارد لذا آوار برداری با سرعت کمتری درحال انجام است تا با کاهش بار آوار بر روی ساختمان مجاور این مهم انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =