سرالکس فرگوسن، سرمربی باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد کرد که بارسلونا بهترین تیم دنیاست و فصلی فوق العاده را پشت سر می گذارد.

فرگوسن البته به این نکته اشاره کرد که برتری تیم کاتالان به معنای این نیست که تیم او دست از تلاش بکشد و یونایتد برای حضور در فینال فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ به مبارزه ادامه خواهد داد
فرگوسن با یادآوری فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا که درومبلی برگزار شد، گفت:« بارسلونا بهترین تیم حال حاضر است. آنها دوره فوق العاده ای را پشت سرگذاشته اند،چون سالهاست که از همین بازیکنان بهره می برند. آنها می توانند در هر دیداری کنترل بازی را در دست بگیرند و می توانند این کار را مقابل هر حریفی انجام دهند.»
البته برتری تیم کاتالان ابدی نیست:«این طور فکر نمی کنیم که به این خاطر که هیچ وقت نتوانسته ایم آنها را ببریم، فراموش خواهیم شد. منچستریونایتد به مراتب بزرگتر از اینهاست و فلسفه بهتری در مقایسه باسایرین داریم. چالش پیش رو این است که بهتر شویم و درفینال بعدی حاضر باشیم و در آن فینال بارسا را شکست دهیم.»
این درحالی است که منچستریونایتد در حال حاضر دراردوی پیش فصلش در آمریکا حضور دارد و مربی اسکاتلندی یونایتد از هم اکنون در فکر فینال فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ است:« سعی می کنیم تا از آنها پیشی بگیریم.هرچند که هدف اصلی حضور در فینال فصل بعد در مونیخ است.بدین ترتیب اگر حریفمان بارساست،باید ببینیم که چطور می توانیم برآنها غلبه کنیم.»
البته فرگوسن می داند که تیمش حریفان سرسختی در رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت:« شکی نیست که رئال مادرید نهایت تلاشش را برای قهرمانی به کار خواهد گرفت و میلان هم همین طور. «روسونری» به دنبال آن است تا به رکورد 9 جام قهرمانی اروپایی رئال دست یابد.البته در انگلیس ذهنیت متفاوتی حاکم است و اولویت اصلی تیم ما قهرمانی در لیگ برتر است. ما همیشه برای قهرمانی در لیگ انگلیس جنگیده ایم و گاهی وقتها هم توانستیم در اروپا هم به قهرمانی برسیم. در دوره من ، تنها 2 جام اروپایی کسب کردیم و این نشان دهنده این است که کسب هر دو جام با هم کار آسانی نیست.»


با این وجود سرالکس به تیم جوانش اطمینان دارد و مطمئن است که این بازیکنان به بلوغ خواهند رسید:« آنچه در فصل قبل اتفاق افتاد به منزله تجربه ای برای تیم ما بود.فصل بعد منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول درکورس قهرمانی خواهند بود. لیورپول برای مدتی از رادار خارج شده بود ولی اکنون دوباره بازگشته. در بازه بلند مدت می دانی که لیورپول بازخواهد گشت. هر یک از این 4 تیم حریفان حساسی برای ما خواهند بود.»
داوید دخه آ، سوژه دیگری برای سرالکس بود که به آن بپردازد.مربی باتجربه یونایتد به خوبی می داند که نباید دروازه بان جوان را تحت فشار قرار داد. فرگی معتقد است که دخه آ رقابت حساسی را با آندرس لیندگارد دانمارکی که در بازار زمستانی به اولدترافورد پیوسته بود خواهد داشت. فرگوسن دراین رابطه گفت:« تنها پستی که باید درمورد آن صبور باشیم، پست دروازه بانی است. دخه آ تنها 20 سال سن دارد. او تنها در اسپانیا بازی کرده و سابقه حضور در لیگ برتر را ندارد و به همین خاطر به زمان نیاز دارد تا در این لیگ جا بیفتد.البته او پتانسیل فوق العاده ای دارد.»

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =