۰ نفر
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
اردوغان از اقتصاد ترکیه تعریف کرد

ایسنا نوشت" رئیس جمهوری ترکیه در حمایت از برنامه سیاست اقتصادی کشورش تاکید کرد که این برنامه با توجه به واقعیت‌های کنونی جهان "سازگار، علمی و مناسب" است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه جمعه در مراسمی با هماهنگی هیات روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEIK) تاکید کرد که این کشور به دنبال یک راهکار اقتصادی است که به جای تحمیل منافع و تورم مرتبط، به ارتقای آموزش، اشتغال و صادرات منجر شود.

اردوغان تاکید کرد، با وجود تشدید بحران اقتصادی جهانی، ترکیه از فرصت‌های استفاده از پتانسیل خود به شکلی موثرتر، اثرگذارتر و گسترده‌تر آگاهی دارد.

او گفت: در بخش تولید، کشور از نظر اشتغال و صادرات در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نرخ ارز فعلی در سطحی است که حتی اگر بر شاخص‌ها تأثیر منفی بگذارد، از رقابت‌پذیری محافظت می‌کند.

اردوغان همچنین اشاره کرد که دلیل وخامت کسری حساب جاری و تراز بودجه ترکیه، مخارج انرژی است که در بسیاری از حوزه‌ها پنج تا ۱۰ برابر شده است.

به گفته اردوغان، تمام کشورها در جهان با مشکلات مشابهی مواجه هستند، از جمله کسانی که به حالت طبیعی مازاد حساب جاری دارند، از کره‌جنوبی گرفته و ژاپن تا اتحادیه اروپا. او افزود: امید است با اتخاذ تدابیری برای کاهش هزینه‌های زندگی که بر زندگی روزمره مردم ما تأثیر منفی می‌گذارد و اینکه درآمد همه اقشار جامعه را افزایش دهیم، به سرعت کاهش سطح رفاه را جبران کنیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =