ایبنا خبر داد:

نخستین دفتر شعر راهله معماریان با عنوان «آتش نوشته‌های مداد شمعی» توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه دربرگیرنده غزل‌های این شاعر است. معماریان در این باره گفت: این دفتر 52 غزل کلاسیک را که طی سال‌های 1380 تا 1384 سروده شده‌اند شامل می‌شود.

وی درباره انگیزه‌اش از چاپ این مجموعه توضیح داد: اصلی‌ترین دغدغه‌ ام در زندگی، شعر است. برهمین اساس تصمیم گرفتم گزیده‌ای از شعرهای پیشینم را منتشر کنم و از دیدگاه مخاطبان و منتقدان نسبت به آن‌ها آگاه شوم.

معماریان افزود: به عبارت دیگر انگیزه من این بود که بازخوردی از محیط و مخاطبان دریافت کنم تا در ادامه مسیر بهتر و آگاهانه‌تر بتوانم پیش بروم.

وی در ادامه با تاکید بر «کلاسیک نبودن افکار شعری‌اش» تشریح کرد: هرچند این غزل‌ها کلاسیک هستند اما افکار و اندیشه‌های من کلاسیک نیست و علاوه بر موضوعات عاطفی و عارفانه به مسایل اجتماعی و سیاسی پرداخته‌ام.

این شاعر در پایان یادآور شد: معتقدم هر نوع اندیشه‌ای را می‌توان در قالب غزل بیان کرد. اگر از تمام قابلیت‌های این قالب شعری بتوانیم استفاده کنیم. برهمین اساس در غزل‌های من رگه‌هایی از اندیشه‌های اجتماعی و سیاسی نیز دیده می‌شود.

«آتش ‌نوشته‌های مداد شمعی» در برگیرنده 52 غزل در 117 صفحه است.

«تردستی»، «برزخ»، «زخم»، «حریق»، «هم‌صدایی»، «وحدت»، «حرمان»، «خون بها»، «جان پناه»، «سنگ صبور»، «تسلیم»، «غفلت»، «حسرت»، «طواف»، «پوشیدگی»، «سررشته»، «عطارد» و «کوچ» عنوان برخی از غزل‌ها این مجموعه هستند.

بخشی از یک غزل با عنوان «تکلیف من»: «حرفم کنایتی‌ست به فرق جناس‌ها/ برهان خلف طوطیکان و قیاس‌ها/ کارم؛ جریحه‌داری اندیشه‌های سبز/ مرهون تکه تکه این اقتباس‌ها/ پایم طریق مدرسه رفتن ز سر گرفت/ هر سال با وجود تمام هراس‌ها/ تفریح من نوشتن شعری که خون کند/ از من دلی به وسعت کل کلاس‌ها»

مجموعه شعر «آتش ‌نوشته‌های مداد شمعی» با طرح جلدی از فرزاد ادیبی در شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت سه هزار و 200 تومان توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر شد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =