مسببین این‌ حادثه مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و بدون هیچ اغماضی با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

محفوظی، با بیان اینکه مردم آبادان همچنان داغدار حادثه سینما رکس هستند، گفت: همه مردم فهیم، عالم، متمدن و با فرهنگ آبادان را به آرامش دعوت می کنم، همه ما داغدار جانباختگان این حادثه دلخراش هستیم و این قول را به مردم شریف آبادان می دهم که مسائل را در مسیر و چارچوب قانون پیگیری خواهیم کرد.

سید مجتبی محفوظی، عصر امروز (شنبه ۷ خرداد ماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در آبادان، ضمن تسلیت مجدد به شهروندان آبادانی به ویژه خانواده های داغدار حادثه تلخ و جانسوز ریزش ساختمان متروپل، اظهار کرد: جا دارد از کلیه نیروهای امدادی و گروه های خود جوش مردمی که در حال امدادرسانی و آواربرداری هستند تشکر کنم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: بارها تکرار کردیم که مسببین این‌ حادثه مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و بدون هیچ اغماضی با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دقایق اولیه حادثه با وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس ستاد مدیریت بحران، شهردار تهران و هرکسی که می توانست به نوعی به این حادثه کمک کند تماس برقرار کردیم، تصریح کرد: از همان لحظات ابتدایی وقوع این حادثه دلخراش همه پای کار آمدند و در محل حاضر شدند و وزیر کشور نیز دستورات لازم برای تسریع در امر آواربرداری و خارج کردن افرادی که زنده در زیر این آوار گیر کرده اند و همچنین اجساد کشته شدگان این حادثه را صادر کردند.

محفوظی مردم آبادان را مردمی بسیار فهیم و با فرهنگ خواند و یاد آور شد: مردم آبادان در شب حادثه متروپل درحال عزاداری بودند، حادثه ای که تاکنون جان بیش از ۲۶ نفر از هموطنانمان را گرفته است و احتمال دارد آمار از دست رفتگان این حادثه به بیش از ۵۰ نفر برسد.

وی با اشاره به عزاداری مردم آبادان از لحظه وقوع حادثه ریزش یکی از ساختمان های برج دوقلوی متروپل آبادان برای گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه، تاکید کرد: مردم آبادان در این شش شب فقط و فقط به دنبال عزاداری برای عزیزان از دست رفته بودند و همه باید این مهم را بدانند که مردم آبادان همچنان هم داغدار سینما رکس هستند، حادثه ای که مشابه سانحه متروپل است.

نماینده مردم آبادان ادامه داد: قطعا افرادی که این عزاداری را به یک شورش تبدیل کردند آبادانی نبودند، این افراد حتی جزو خانواده های داغدار حادثه هم نبودند که آن موج خشونت را به راه انداخته و مغازه آجیل فروشی را به آتش کشیدند. ضمن اینکه بسیاری از مغازه های مالک متوفی متروپل آبادان به مردم همین شهر فروخته شده و دیگر در مالکیت آن شخص نیست و متعلق به خود شهروندان آبادانی است و به همین دلیل مردم آبادان اقدام به چنین کارهایی مانند آتش زدن، تخریب اموال عمومی، برهم زدن و خراب کردن چهره شهر نمی‌کنند.

وی با محکوم نمودن افرادی که عزاری مردم آبادان را به شورش تبدیل کردند، گفت: همه مردم فهیم، عالم، متمدن و با فرهنگ آبادان را به آرامش دعوت می کنم، همه ما داغدار جانباختگان این حادثه دلخراش هستیم و این قول را به مردم شریف آبادان می دهم که مسائل را در مسیر و چارچوب قانون پیگیری خواهیم کرد. مردم عزیز توجه داشته باشند حجم آوار این ساختمان بسیار عظیم بوده و لذا نیاز است نیروهای امدادی و عملیاتی برای نجات جان افراد زنده احتمالی محبوس زیر آوار و با توجه به ناپایداری سازه های این ساختمان عملیات حساس آوار برداری آرامش کامل و کافی را داشته باشند.

محفوظی، با بیان اینکه پس از حادثه ای که شب گذشته به وجود آمد و عده ای عزاداری مردم را به شورش تبدیل کردند، گفت: خوشبختانه تدابیر امنیتی مناسبی با حضور به موقع نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی شکل گزفت و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است که امید می رود دیگر شاهد چنین حوادثی در شهر آبادان نباشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =