آغاز عملیات ویژه شکار برای کشتن مقامات اوکراینی در شرق

روسیه ماموریت «شکار برای کشتن» را با هدف پاکسازی مقامات ارشد اوکراین در شرق این کشور آغاز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیلی میل، رویس پلیس منطقه لوهانسک در دونباس می‌گوید مقامات منطقه‌ای دائم در جابجایی بوده تا از جوخه‌های مرگ روسی که یاداور «ترور سرخ» بلشویک‌ها در جنگ جهانی اول است، رهایی یابند.

کرملین از پیشرفت در شرق و تصرف شهر استراتژیک لیمان خبر داده و این خبری خوب برای پوتین است.

در حال حاضر نیروهای پوتین 95 درصد از لوهانسک را در اختیار دارند و زلنسکی دیشب دوباره تاکید کرد که دونباس بخشی از اوکراین خواهد بود و دوباره آن را پس خواهیم گرفت.

با توجه به تمرکز روسیه بر محاصره سورودونتسک، مهمترین شهر منطقه که جنگ‌های خیابانی در آن جریان دارد، اوکراین ممکن است عقب نشینی کند تا فاجعه محاصره ماریوپول تکرار نشود.

گریگورف از مقامات محلی گفت اعصاب مردم مانند فولاد است و روحیه بالایی داشته و وحشتی ندارند اما اجساد کف خیابان‌ها بوده و تلفات در میان کودکان گزارش شده است و بدتر اینکه روس‌ها بی تفاوت هستند و به سمت مناطق مسکونی و مردم تیراندازی می‌کنند.

پیشروی روس‌ها در شرق باعث خواهد شد تا پوتین خود را برای حمله بعدی در پاییز برای تسخیر کی یف آماده کند.

به همین خاطر سربازگیری در میان شهروندان را آغاز کرده‌اند.

نخست وزیر اوکراین به بی بی سی گفت نیروهای پوتین بیش از 15 هزار مایل جاده، صدها پل و 12 فرودگاه را نابود کرده‌ و 115 هزار مایل مربع از زمین‌های اوکراین را مین گذاری کرده‌اند.

از سوی دیگر سقوط شهر لیمان ضربه بزرگی به اوکراین است.

این شهر دسترسی به پل‌های راه آهن و جاده‌ای مهم را روی رودخانه سیورسکی دونتس فراهم می‌کند و 12 مایل با اسلوویانسگ، مرکز عمده حمل و نقل فاصله دارد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =