آشنایی با کتاب های oxford word skills و vocabulary in use 

زبان انگلیسی مملو از مترادف‌ها، هم‌آواها و سایر کلمات گیج‌کننده است که در شروع کار به نظر می‌رسد یادگیری آنها خیلی دشوار باشد.

برای بهبود دایره لغات انگلیسی خود می‌توانید از پنج مهارتی که هنگام یادگیری زبان اصلی خود از جمله: خواندن، گوش دادن، نوشتن، تماشا کردن و مکالمه استفاده ‌کردید، برای یادگیری واژگان (vocabulary) زبان انگلیسی نیز استفاده کنید.

بهترین کتابهای آموزش لغات (vocabulary) زبان انگلیسی

اگر برای شما هم نشستن و مرور 50 فلش کارت روش وحشتناکی برای گذراندن بعد از ظهر به نظر می رسد. این نوید را به شما می دهم که خوشبختانه منابع بسیار مفید و کاربردی برای آموزش واژگان زبان انگلیسی در بازار کتاب ایران در دسترس هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

خرید کتاب آکسفورد ورد اسیلز از کتابانه

کتاب vocabulary in use

یکی از بهترین مجموعه کتاب های لغت (Vocabulary) که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده، کتاب Vocabulary in use است که مورد استقبال بین‌المللی قرار گرفته است.

ویژگی دیگر این کتاب به کار بردن همزمان آموزش لغات (Vocabulary) و دستور زبان (Grammar) است و نحوه‌ی استفاده‌ی لغات و عبارات را در متن نشان می‌دهد به طوری که زبان آموز در حین تقویت دامنه لغات می‌تواند نکات دستوری را هم بیاموزد. لغات آموزشی در این کتاب کلماتی کاربردی در زمینه ی کار، سفر، آب و هوا، احساسات، احوالپرسی، حیوانات، غذا، نوشیدنی و مطالب دیگر است.

بهره‌گیری از تصاویر در این کتاب هم موجب یادگیری بهتر شده و هم موجب تقویت شوق و انگیزه برای یادگیری می‌شود. در صفحه دوم هر درس، تمرینات مربوط به آن ارائه شده‌اند. این تمرینات عمدتا شامل پرسش‌های جای‌خالی، کامل کردن و وصل کردن هستند. یکی از عواملی که موجب جذابیت کتاب شده، تنوع رنگی کتاب است که از سوی دیگر از خستگی افراد در حین یادگیری و مطالعه جلوگیری می‌کند. پاسخ تمامی تمرینات این کتاب نیز آورده شده که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا راحت‌تر خودشان ارزیابی کرده و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت‌شان، نقاط ضعف‌شان را راحت‌تر برطرف کنند. همچنین لیست تمامی واژگان کتاب به ترتیب حروف الفبا آورده شده که افراد به کمک آن راحت‌تر می‌توانند کلمه مورد نظرشان را بیابند.

سطح بندی کتاب‌های Vocabulary in use

لیست کتاب های Vocabulary in use، به عنوان یک مجموعه کتاب آزموش زبان پرطرفدار، با دو لهجه امریکن و بریتیش ارائه می‌شوند و زبان‌آموز باتوجه‌به سطح و لهجه موردنظر خود، می‌تواند خرید کتاب وکبیولری این یوز را انجام دهد.

این سری کتاب‌ها در پنج سطح ابتدایی (Elementary)، پیش از متوسط (Pre-intermediate)، متوسط (intermediate)، بالاتر از متوسط (Upper-intermediate) و پیشرفته (Advanced)، با لهجه بریتیش تألیف شده‌اند.

در مجموعه کتاب Vocabulary in use، سطوح Basic، Intermediate و High Intermediate، به تمرین واژگان با لهجه امریکای شمالی پرداخته است. به هنگام خرید آنلاین کتاب های Vocabulary in use، به توضیح روی جلد درباره لهجه آمریکایی توجه کنید.

خرید کتاب وکبیولاری این یوز

کتاب oxford word skills

مجموعه کتاب oxford word skills از جمله منابع مفید و کاربردی تقویت دایره واژگان است که در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط اساتید برجسته و باسابقه آموزش زبان انگلیس، روث گیرنز و استوارت ردمن گردآوری و توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

کتاب Oxford word skills مجموعه ای از ٣کتاب (Basic ,intermediate ,advanced) است که برای یاد گرفتن، تمرین و اصلاح کردن لغات جدید برای دانش آموزان است. پایه ی مبتدی شامل بخش بزرگی از موضوع های عمومی، لغات مورد نیاز در جامعه و بخشی از گرامر وابسته به لغات وجود دارد. پایه ی متوسط شامل لغات پر تکرار و اشکال مختلف نوشتاری است. در پایه ی پیشرفته یادگیرنده با کنایه و اصطلاحات بیشتری رو به رو می شوید.

آشنایی با سطح‌بندی کتابهای آکسفورد اسکیلز

همان‌طور که اشاره شد مجموعه کتاب های oxford word skills در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته طراحی شده‌اند. در ادامه به بررسی هر سطح خواهیم پرداخت.

Oxford Word Skills Basic: این سطح کتاب مختص زبان‌آموزان مبتدی (A1 و A2) است که آشنایی اندکی با لغات انگلیسی دارند. دروس کتاب دارای ساختاری ساده شامل موضوعات روزمره و همراه با ارائه کلمات، اصطلاحات و معانی آن‌ها به صورت کوتاه و روشن است.

Oxford Word Skills Intermediate: این سطح مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط (B1) است. در این سطح دشواری کلمات اندکی بیشتر شده است. استفاده از ابزارهای آموزشی و آزمون‌های مختلف در این سطح موجب افزایش سطح یادگیری زبان‌آموز و آشنایی با مترادف‌ها و اصطلاحات بیشتر می‌شود.

Oxford Word Skills Advanced: این کتاب به عنوان پیشرفته‌ترین سطح مجموعه کتاب های oxford word skillsو متناسب با زبان‌آموزان سطح B2 و C1 ارائه شده است. کتاب Oxford Word Skills Advancedباعث گسترش چشمگیر تسلط زبان‌آموز بر لغات و جایگاه صحیح آن در جمله می‌شود که می‌تواند بر موفقیت زبان‌آموز در آزمون‌های بین‌المللی بسیار مؤثر باشد.

روش های بهبود لغات زبان انگلیسی

اهداف خود را تعیین کنید

این یک واقعیت جالب است که اگر بخواهیم به زبانی روان صحبت کنیم، باید بیش از 2000 کلمه کاربردی را بشناسیم تا بتوانیم انواع مکالمات خود را مدیریت کنیم.

از کلمات ناشناخته استقبال کنید، سعی کنید معنی آنها را حدس بزنید، در مورد کاربرد آنها فکر کنید. این می تواند یک بازکننده چشم باشد!

یک فرهنگ لغت خوب داشته باشید

اگر به دنبال گسترش دایره کلمات خود هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید خرید یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی است. یک فرهنگ لغت به شما امکان می دهد معنی کلمات جدید و همچنین نحوه تلفظ آنها را بیاموزید. اغلب به شما نمونه ای از کلمه را در یک جمله می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه از آن کلمه در مکالمه و کار روزمره استفاده کنید.

بخوانید و سپس بیشتر بخوانید!

کلمات مانند تصویر هستند. هر چه بیشتر آنها را ببینیم راحت تر آنها را می شناسیم و با آنها آشنا می شویم. خواندن حریصه می تواند یکی از کلیدهای قدرتمند باشد، به ویژه برای تقویت نوشتن شما!

با این حال، علی‌رغم آنچه برخی از وب‌سایت‌ها و معلمان واژگان ممکن است به شما بگویند، خواندن همه چیز برای بهبود مجموعه کلمات شما نیست. با این حال، خواندن بخش بسیار مهمی برای ساختن و بهبود واژگان است.

از تصویرسازی استفاده کنید، تجسم کنید

پیوست کردن یک تصویر به کلمات خاص: این تکنیکی است که در آموزشگاه ها برای زبان ‌آموزان استفاده می‌شود. با واداشتن دانش‌آموزان به مرتبط کردن یک تصویر با یک کلمه خاص، هر بار که آن تصویر را می‌بینند بلافاصله به آن کلمه فکر می‌کنند و بنابراین شروع به استفاده از آن در جملات و مکالمه می‌کنند.

نکته آخر: توجه داشته باشید که مردم ممکن است کلماتی که به ندرت استفاده می شوند یا بسیار تخصصی هستند را درک نکنند

خرید آنلاین کتاب آموزش لغات (vocabulary) زبان انگلیسی با تخفیف‎ از کتابانه

برای خرید انواع کتاب لغات (vocabulary) زبان انگلیسی با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی کنید.

در کتابانه علاوه بر کتابهای آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی، کنکوری و دانشگاه در دسترس شما هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =