تعامل مستقیم و زنجیره‌ای واحدهای تولیدی قزوین افزایش یابد

استاندار قزوین گفت: تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند، باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال اظهار کرد: شرکت مگسال مجموعه شناخته شده‌ای در سطح استان و بین فعالین تولید محصولات کشاورزی و دامی است و یکی از ظرفیت‌های خوب استان محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه مزیت‌های چنین مجموعه‌هایی مقیاس فعالیت آن‌ها می‌باشد، افزود: یکی از نقایص موجود در واحدهای تولیدی کشور عدم صرفه به مقیاس و پایین بودن بهره‌وری است و مجموعه‌ای که با بهره‌وری بالا فعالیت می‌کنند در فضای پیش‌رو وضعیت مناسب‌تری دارند.

اعلایی گفت: تأمین غذا امروز به یکی از مسائل اساسی دنیا تبدیل شده و اقدام دولت در اصلاح فرآیند یارانه یک جلوه بین‌المللی هم دارد و باید در چنین فضایی که قیمت نهاده‌ها در دنیا افزایش پیدا کرده اقدامات مناسبی را در حمایت از عرضه و مصرف داشته باشیم که این مهم در دستور کار دولت و استان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در هفته‌های اخیر بیشتر بازدید ها از واحدهایی صورت گرفته که متأثر از اصلاح یارانه‌ها و تأثیرگذار بر تولید غذا در استان و کشور هستند و هدف از این بازدیدها توسعه و برطرف‌شدن مشکلات آن‌ها است.

او با بیان اینکه تأمین نهاده برای مصرف‌کننده باید درست مدیریت شود، ادامه داد: علاوه بر این موضوع، معاونت اقتصادی استانداری در زمینه تأمین مالی و تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا در روند تولید با مشکل روبه‌رو نشویم.

استاندار قزوین با بیان اینکه تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند باید افزایش یابد، گفت: یکی از نمونه‌های موفق این موضوع در بحث مدیریت شیر استان رقم خورد و با یک برنامه‌ریزی مناسب، در استان قزوین نه‌ تنها مشکلی در عرضه شیر وجود ندارد بلکه تعاملاتی را داشتیم که شرکت‌های لبنی شیر را خریداری کنند و در مسیر توسعه‌ای قرار داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =