خطیب جمعه آبادان : حادثه «متروپل» ، گوشه‌ای از مشکلات آبادان است / امیدواریم خون  جانباختگان این حادثه باعث تحول در آبادان شود

ایرنا نوشت:  حجت الاسلام غبیشاوی گفت: برخی در این حادثه مالباخته هستند و برخی نیز از کسب و کار افتادند که باید در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: حادثه متروپل آبادان، خرمشهر و استان را به عزا تبدیل کرد و افراد زیادی عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند.

وی بیان کرد:باید با مسببان این حادثه بدون مماشات برخورد قاطع صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: برخی خانواده‌ها ۲ تا چهار عزیز خود را در این حادثه از دست دادند که باید مورد تفقد قرار گیرند و در کنار آنها بود.

حجت الاسلام غبیشاوی رسیدگی فوری به حادثه دیدگان این حادثه را خواستار شد و افزود: برخی در این حادثه مالباخته هستند و برخی نیز از کسب و کار افتادند که باید در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

امام جمعه: دولت باید نگاه ویژه‌ای به آبادان داشته باشد

بیشتر بخوانید:

وی با قدردانی از گروه‌های امدادی حادثه متروپل بیان کرد: این گروه ها از لحظات اولیه فداکاری کردند و حتی جان خود را کف دست گذاشتند تا پیکر عزیزان را از آوار بیرون بکشند.

وی افزود: در این بین گروه های مردمی به صورت خودجوش و جهادی، با تهیه غذا و امکانات، کنار گروه‌های امدادی بودند که این نشان از اخلاص آنها بود.

خطیب جمعه آبادان در ادامه تک حاکمیتی در منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت: این مورد در سفر امروز رییس جمهور به آبادان مطرح شد و امیدواریم بزودی تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از خطبه‌ها دخالت نکردن نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس اسلامی را در عزل و نصب‌ها خواستار شد و افزود:متاسفانه نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت دارند در صورتی که باید در امر نظارت دقت کنند.

وی افزود: امیدواریم خون ریخته شده جانباختگان حادثه متروپل باعث تحول در آبادان شود.

خطیب جمعه آبادان با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: همیشه باید یاد و نام امام خمینی‌(ره) در جامعه اسلامی جهان زنده بماند زیرا انقلاب بدون نام ایشان شناخته شده نیست.

وی بیان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره)، فردی مدبر، متدین و دین شناس به عنوان رهبر ایران اسلامی انتخاب شد که بیش از ۳۰ سال توانسته کشور را به درستی هدایت کند.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =