تغییر رویکرد مدرسه از آموزشی و ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموز به ارتباط سه جانبه بین معلم، دانش آموز و کتابخانه علاوه بر نیاز به درک ضرورت این نگاه از سوی اولیای مدرسه، نیازمند حمایت محتوایی و ایجاد امکان دسترسی معلمان به چهارگروه از آگاهی هاست: نخست آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی مرتبط با رشته خود، دوم اطلاع از روشهای نوین تدریس، سوم آگاهی از شیوه های تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های دینی و چهارم آشنایی با ضرورت های اجتماعی. کسب این اطلاعات و آگاهی ها مستلزم دسترسی معلمان به منابع فاخر، غنی و به روز است. بنابر این اگر درباره کتابخانه مدرسه سخن می گوییم، باید همزمان به نیازهای علمی و فرهنگی معلمان نیز توجه داشته راشین. به ویژه به دلیل ضرورت سرعت اطلاع رسانی به معلمان تا هم خودشان به روز باشند و هم نسبت به دانش آموز کنجکاوی که امروز به بزرگترین پایگاههای اطلاعاتی دسترسی دارد، تاخیر در دسترسی به اطلاعات و آگاهی نداشته باشد، لازم است شبکه ای ملی برای این منظور و با امکان استفاده و مشارکت محتوایی معلمان ایجاد شود.
کد خبر 163793
نظر شما