اختصاص ۴۰هزار میلیارد تومان برای مصوبات سفر استانی رئیسی به آذربایجان شرقی

مهرنوشت :رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

محمدحسین فرهنگی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری خود در تبریز درخصوص دستاوردهای سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی گفت: در این سفر نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته که حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از آن در دست اقدام است.

فرهنگی سپس ادامه داد: تلاش بر این است که تا آخر سال جاری تمامی این اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی به استان برسد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی افزود: مجوز دولت برای استفاده از چهار هزار میلیارد تومان از منابع و دارایی‌های استانی نیز در این سفر استانی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سفر استانی رویداد مهمی برای استان‌هاست چرا که با حضور تمام عوامل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در این سفر دستور استفاده از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز در دست دستگاه‌های اجرایی و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات انجام شد.

فرهنگی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری‌های لازم را برای جذب این اعتبارات و تسریع در انجام پروژه‌های مختلف نیمه تمام انجام دهند، گفت: دستگاه‌ها اگر در بازه زمانی مشخص شده نتوانند برای پروژه‌های تعیین شده اعتبار جذب کنند، اعتبار بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم استان از رئیس جمهور گفت: در این سفر آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی تصمیمات خوبی درخصوص احیای دریاچه ارومیه گرفته شد.

اختصاص ۴۰هزار میلیارد تومان برای مصوبات سفر استانی رئیسی به آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید :

وی ابراز داشت: یکی از تصمیمات رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه، احیای ستاد احیا است، این موضوع در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی نیز مطرح شده بود.

فرهنگی افزود: احیای دریاچه ارومیه با تخصیص اعتبارات به پروژه‌های آبرسانی در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عملیاتی می‌شود.

فرهنگی با اشاره به حواشی اخیر دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس و رأی کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی سه بر صفر تیم تهرانی اظهار کرد: تصمیم کمیته انضباطی در مورد این بازی نادرست و اشتباه است چرا که وقتی سوت پایان بازی زده نشده و ناظر و داور شرایط را آماده ادامه بازی تشخیص داده‌اند، این تیم تهرانی بوده که از بازگشت به زمین بازی سرباز زده است.

وی در خصوص تعیین تکلیف تیم‌های تراکتور و ماشین سازی نیز گفت: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت این دو تیم، واگذاری تیم‌ها به معادن استان به خصوص معدن مس سونگون است که منوط به موضوع استقلال معدن مس آذربایجان شده است.



۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1638960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =