۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۳

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی

هرساله با آمدن ماه مبارک رمضان، مساجد و خانه‌ها خود را آماده می‌کنند که با شادی هرچه تمام‌تر این ماه را برگزار کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. اما در این سال‌ها شاهد این قضیه بوده‌ایم که سال به سال از این شعف و شادی که باید باشد، دور می‌شویم. یکی از دلایلی که باید در این مورد به آن اشاره کرد این است که اصولاً حقیقتی در این مورد وجود دارد و آن هم مربوط به این است که در این سال‌ها رسم بد افطاری دادن در مساجد اجرا می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود روزه‌داران برای افطار کردن به مساجد بروند و چون زمان افطار و وقت نماز جماعت با یکدیگر تقارن دارد، افراد می‌آیند افطار می‌کنند و می‌روند و شور و شعفی درمیان آنها حکمفرما نیست و بنابراین این رسم دادن افطاری را باید ضربه‌ای به ماه رمضان بدانیم. راه حل این موضوع هم این است که به جای اینکه نماز را در مساجد در همان زمان افطار برپا کنند، با وقفه‌ای یک ساعته اجرا کنند تا لااقل بشود بحث و خطابه‌ای را در مساجد اجرا کرد.
از سوی دیگر با تمام اتفاقاتی که در چند هفته اخیر افتاد، باید این توصیه را به دفتر تبلیغات اسلامی قم بکنیم که روحانی‌هایی را به تهران و شهرهای دیگر اعزام کنند که جذاب باشند و جای خود را در میان مردم باز کنند، نه اینکه بعد از 30 سال صحبت و خطابه در میان مردم، باز هم جایی در میان آنها نداشته باشند.

از طرف دیگر نباید از این نکته صرف نظر کرد که ماه رمضان امسال تفاوتی که با سال‌های پیش دارد این است که گذشته از وقایع بعد از انتخابات، موضوع آنفلوآنزای خوکی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، در بی‌نشاطی مردم تأثیر گذاشته است و مسئولان باید برای رفع کردن آن فکری کنند.

رئیس سازمان تبلیغات شمیرانات

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =