رییس کل دادگستری استان کرمان: ایجاد درآمدهای ثابت برای ستاد دیه باید پیگیری شود 

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ایجاد درآمدهای ثابت برای ستاد دیه به منظور کمک به مددجویان جرایم غیرعمد در کنار کمک های خیران تاکید کرد و گفت: طرح هایی از سوی ستاد دیه در استان کرمان آغاز شده که در سایر استان های کشور به عنوان الگو اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: باید مطالعات و بررسی های لازم درباره راه های ایجاد درآمدهای ثابت برای ستاد دیه از جمله وقف انجام شود.
وی از ستاد دیه به عنوانی ستادی خیراندیش برای رفع مشکلات مددجویان جرایم غیرعمد یاد کرد و ادامه داد: باید تلاش شود که به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) زمینه آزادی هشت مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان فراهم شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که ستاد دیه کارهای بزرگی را به انجام رسانده است، تاکید کرد: ستاد دیه با نیت خیر مرحوم لاجوردی در کشور شکل گرفته و ده ها هزار نفر از زندان آزاد شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ضمن بیان این مطلب که در ستاد دیه با معلول برخورد می کنیم و علت ورودی مددجویان جرایم غیرعمد وجود دارد، تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که از ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندانها جلوگیری شود و در این رابطه باید به فرهنگ سازی و پیشگیری توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی با اشاره به این مطلب که در پی فرهنگسازی های انجام شده برای بیمه کردن خودروها، ورودی مددجویان غیرعمد مربوط به دیه کاهش چشمگیری داشته است، اظهارداشت: در حوزه بدهکاری های مالی و به ویژه مهریه باید ضمن پیگیری اصلاح قوانین موجود، در زمینه فرهنگسازی نیز گام های اساسی برداشته شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: تمامی نهادهای فرهنگی و حاکمیتی باید به منظور فرهنگسازی درباره مهریه ورود کرده و در ادامه قوانین و مقررات مربوطه اصلاح گردد.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: نگرش قضات درباره مددجویان جرایم غیرعمد نیز باید تغییر یابد و زندان آخرین راه باشد و در ادامه نیز در این رابطه رسیدگی فوق العاده به پرونده های اعسار مورد تاکید است.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =