اندیشکده کارنگی مطرح کرد: آنچه ناتو باید قبل از پیوستن فنلاند و سوئد انجام دهد

ناتو نباید منتظر بماند تا فنلاند و سوئد رسماً به آن ملحق شوند تا از چگونگی دفاع از کشورهای شمال اروپا مطلع شوند.

به گزارش خبرآنلاین پل پست در مقاله ای برای بنیاد کارنگی نوشت:

فنلاند و سوئد اکنون برای عضویت در ناتو درخواست داده‌اند، و روند عضویت آنها به عنوان اعضای کامل این ائتلاف در حال تسریع است و ممکن است به سریع‌ترین چرخش تاریخ تبدیل شود. تحقیقات محققان روابط بین‌الملل (از جمله من) نشان می‌دهد که ائتلاف باید در اسرع وقت - قبل از پیوستن دو کشور شمال اروپا روی یک طرح نظامی برای دفاع از آنها کار کند و به توافق برسد.

از یک سو، دلایل زیادی وجود دارد که چرا دو ملت برای پیوستن به این ائتلاف دارای یک پرونده قوی هستند. فنلاند چیزهای زیادی را به میز ناتو می آورد. قبل از جنگ در اوکراین، هزینه‌های دفاعی فنلاند، به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی و از قبل به سمت هدف ۲ درصدی ناتو حرکت می‌کرد و برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش بیشتر داشت.

فنلاند همچنین یک سیاست خدمت اجباری دارد که اغلب دیده می شود که به متحدان تعهد قوی برای دفاع از خود در برابر حمله احتمالی روسیه را نشان می دهد. به طور مشابه، سوئد برای مدت طولانی با ناتو کار کرده است، از جمله همکاری مخفیانه در طول جنگ سرد و کمک به عملیات حفظ صلح پس از آن از این نمونه است . از آنجایی که دفاع از فنلاند ستونی از سیاست دفاعی سوئد است، برای استکهلم نیز منطقی است که از همسایه خود در اتحاد پیروی کند. از آنجایی که هر دو کشور عضو اتحادیه اروپا هستند، می توان استدلال کرد که آنها اساساً مدت ها پیش از بی طرفی نظامی خود دست کشیدند. علاوه بر این، هر دو کشور دموکراسی قوی هستند، که یک اصل اصلی اتحاد است (اگر همیشه در عمل رعایت نشود).

از سوی دیگر، نگرانی‌هایی وجود دارد. در مورد فنلاند، این نگرانی‌ها از افزایش مرز مستقیم ناتو با روسیه تا کاهش توسعه اتحادیه اروپا به عنوان تأمین‌کننده امنیت مستقل از ایالات متحده متغیر است. در رابطه با دومی، هانا اوجانن از دانشگاه تامپره خاطرنشان می‌کند که از آنجایی که «عضویت در ناتو مقدار زیادی انرژی را برای سال‌های آینده جذب می‌کند»، ممکن است برای فنلاند ترجیح داده شود که «از این انرژی برای امنیت و دفاع اتحادیه اروپا استفاده کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =