۱ نفر
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
نحوه کار هیتر گلخانه چگونه است؟

از گذشته دور تا به امروز گرما بخش بزرگی از زندگی جانوران بوده است و این مسئله برای گیاهان نیز وجود داشته که در ماه های سرد سال چطور باید خود را گرم کنند.

گلخانه ها نیز برای گرم شدن فضای محیط آن نیاز به وسایلی گرمایشی دارند که با استفاده از گرمای نور خورشید و هیتر های گلخانه این امکان به وجود می آید. هیتر گلخانه بخش بزرگی از روند ساخت سازه گلخانه بستگی دارد زیرا زمان گرمایش گلخانه باید به مقدار توان گرمایشی آن نسبت به فضا دقت کرد.

هیتر گلخانه چگونه کار می کند؟

روش گرم کردن هیتر گلخانه به این صورت است که با جریان های همرفتی عمل می کند (حرکت هوای گرم به سمت هوای سرد و برعکس تا محیط به تعادل دمایی برسد). از این جهت هیتر های گلخانه یا کوره های هوای گرم بهترین روش از نظر قیمتی و توان هستند. البته شما باید مقدار گرما دهی هیتر را با محیط خود اندازه بگیرید تا دچار ضرر و زیان نشوید. فضای مورد نیاز برای هیتر گلخانه نیز فضای اندکی است و خیلی فضا نمی خواهد. از جمله مزایای هیتر ها این است که می توان سوخت مصرفی آنها را در مواقع مختلف عوض کرد و از گاز شهری و یا گازوئیل و گاز میاع برای این کار در صورت نیاز استفاده کرد.

سیستم به این صورت است که شعله هوای گرمی که از مشعل های قدرتمند بیرون می آیند باعث گرم شدن کوره عدسی شکل می شوند ازین رو گرمای ایجاد شده به سمت بالا رفته و به پاس اول نیز می رسد. سپس از طریق لوله های درون هیتر پاس های دوم و سوم را رد می کند که در آخر گاز های سمی از طریق لوله های هیتر به فضای خارج گلخانه هدایت می شوند و هوای گرم به درون گلخانه می رود. در کنار ها و جلوی هیتر فن های قدرتمندی وجود دارند که هوای سرد گلخانه را مکیده و وارد کوره می کنند تا گرم شود. البته لازم به ذکر است که فن ها در کنار هواکش ها سبب تهویه هوا نیز می شوند.

برای اینکه هیتری مخصوص به گلخانه خود و با کیفیت بخرید باید از شرکت های معتبری نظیر گروه صنعتی مهراد بخرید که تضمین می کنند تا گرم شدن کامل گلخانه شما در کنارتان خواهند بود. از طرفی خدمات پس از فروش خوبی نیز داشته باشند تا در هنگام خرابی و مشکلات قطعات لازم را به خوبی بتوانید تهیه کنید.

سوخت هیتر گلخانه

کوره هوای گرم یا هیتر گلخانه: هیتر گلخانه از انواع سوخت استفاده می کند مانند گازوئیل، بنزین، گاز و برق که در استفاده تنهایی از برق به عنوان سوخت باعث گرمای المنت های درون دستگاه شده که باعث گرمای محیط می شود.

نحوه کار هیتر گلخانه چگونه است؟

اجزای هیتر گلخانه

به نقل از گروه صنعتی مهراد هیترگلخانه دارای فاکتور هایی هستند که برای بهترین راندمان باید این موارد را داشته باشند.

بدنه: چون محیط گلخانه دارای رطوبت های نسبتا بالایی است ازین رو بدنه هیتر گلخانه باید ضد زنگ باشد تا کمترین میزان آسیب دیدگی را داشته باشد. ازین رو بدنه هیتر ها را از فولاد گالوانیزه یا استیل می سازند تا در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشند که به صورت دو جداره ساخته می شوند.

سیستم ایمنی: طبق استاندارد جهانی که شرکت های بزرگی مانند گروه صنعتی مهراد رعایت می کنند باید دارای چهار لایه امنیتی باشد که با عبور از هر لایه، لایه بعدی ایمنی جلوی خطر را بگیرد ( لایه اول: دارای فیوز حساس به نوسانات برق، لایه دوم: دارای ترمینال هایی برای قطعی برق، لایه سوم: خاموشی فن ها برای جلوگیری از انفجار، لایه چهارم: دارای سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از افنجار بزرگ) تا میزان خطر را به کمترین حد خودش برساند.

فن: فن در هیتر ها از اجزای مهم و قدرتمند هستند زیرا در پخش گرمای تولیدی درون هیتر بسیار موثرند ازین رو هرچه فن قدرتمند تر باشد گرما زودتر پخش می شود و گیاهان کمتر در تنش های دمایی قرار می گیرند.

حتما همیشه در هنگام خرید هیتر گلخانه از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید و از سازندگان برند و مطرح این حوزه بخرید زیرا هیتر محصولی تخصصی و مهم در گلخانه شما به شمار می رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =