واکنش قوه مقننه به تحریم مقامات ایرانی و گزارشات نقض حقوق بشر در ایران از سوی آمریکا، تحریم متقابل 26 مقام آمریکایی بود که در قالب رای به یک فوریت طرحی در این زمینه جلوه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی به عنوان طراح طرح تحریم برخی مقامات آمریکایی، از امضای 200 نماینده ذیل آن خبر داد و گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس در ابعاد مختلف، جنایاتی را علیه ایران مرتکب شده​اند. برخی از این جنایات علیه حقوق بشر در دنیا و بسیج کردن تروریست​ها در اقصی نقاط دنیا از جمله عراق و افغانستان است.

وی از ایران هراسی و ایران ستیزی با مدیریت آمریکا در جهان یاد کرد و افزود: با این حال آمریکا خود را قیم حقوق بشر در جهان می​داند. این در حالی است که گزارش اخیر سیمون هرش نشان دهنده جنایات فجیع آمریکا در افغانستان به قلم یک خبرنگار آمریکایی است که گوشه​هایی از آن در ابوغریب و عراق هم افشا شده بود. خودشان هم اعتراف می​کنند که مربی جوخه ترور از اسرائیل آورده​اند تا عراق و افغانستان به نیروهای آنها آموزش دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از نقش دیک چنر در ترور رفیق حریری هم یاد کرد و از پرونده رسانه​ای اخیر مورداک گیت در انگلیس سخن گفت که کامرون در دادگاه کوشید حاکمیت انگلیس را از این پرونده مبرا کند.

جلالی همچنین از زندان​های مخفی آمریکا و فرقه سازی​های مختلف در این کشور، قاچاق و تجارت مواد مخدر، حمایت​هایشان از گروه​های تروریستی و ...یاد و خاطرنشان کرد: در طرح مجلس، از وزارت خارجه خواسته​ایم که گزارش​های متهم کننده ایران به نقض حقوق بشر را رسیدگی کند.

به گفته وی، چون برخی مقامات امریکایی در این جنایات نقش اساسی دارند و متهمان ابوغریب و گوانتانامو هستند و در فجایعی چون سقوط هواپیما در خلیج فارس ایران، نقش داشته​اند؛ اسامی 26 نفر از آنها را استخراج شده تا مورد تحریم از سوی ایران قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افرود: بر اساس این طرح، کمیته ای با حضور دادستان کل کشور و نمایندگانی از سه قوه، رئیس صداوسیما  نمایندگانی از کمیسیون​های امنیت کلی و قضایی تشکیل می​شود تا عملکرد خلاف حقوق بشر در آمریکا را شناسایی و اعلام عمومی کند.

گفتنی است یک فوریت این طرح با رای موافق نمایندگان و شعارهای مرگ بر آمریکای آنها مواجه شد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    بسیار حرکت خوبی است مشروط براینکه دوستان بتوانند دستچین خوبی ازافراد لیست کنند و بعضی وقتها هم چلو بیفتند و همه اش تلافی نما نباشند .
  • حمید IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    طرح خیلی خوبیه اما به نظر میرسه ما توان اجراشو نداشته باشیم. ما 4 تا سرباز انگلیسی رو که غیر قانونی وارد کشورمون شده بودن رو با سوغاتي هاي رئيس​جمهور فرستادیم خونشون.