رئیسی : هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل و یا روند کاری آن با اخلال مواجه شود

ایرنا نوشت : رییس جمهوری با اشاره به ضرورت همراهی با تولید تا جای ممکن تاکید کرد: هیچ کارگاه و کارخانه ای نباید به خاطر مطالبات بانکی تعطیل و کارگران بیکار شوند.

سیدابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن هلال احمر این شهر در قالب برنامه های نهمین سفر استانی دولت سیزدهم افزود: بانک ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه واحدهایی امروز در استان سمنان بازدید شد که فقط یکسال نیاز و مهلت نیاز داشتند تا فعالیتشان رونق بگیرد و بدهی خود را بپردازند، افزود: هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالبات کارگاه و کارخانه ای را تعطیل کند، بانکها می توانند دنبال مطالبات باشند ولی تعطیلی کارخانه ها خلاف سیاست های دولت و کشور است.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه پیگیری مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی تولید و بیکاری کاگران شود ادامه داد: کارگروهی در کشور و استانها فعال شود برای فعالسازی کارخانه هایی که ظرفیت هایشان معطل مانده تا اشتغال ایجاد شود و معاون اول رییس جمهوری نیز در این زمینه نظارت کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: ۴۰ درصد از ظرفیت کارخانه های کشور معطل است که باید ملاحظه شود چرا با وجود زیرساخت کارگران بیکارند و مشکلات اجتماعی ناشی از آن ایجاد می شود.

تاکید دولت بر سلامت روابط اداری

وی یادآور شد: سازمان اداری و روابط سالم ایجاب می کند مسوول پاسخگو باشد و از هر نوع روابط ناسالمی به دور باشد.

وی با اشاره به اینکه هر نوع رابطه ناسالم اداری، هر گونه معطلی مردم بدون توجیه را ناصحیح می دانیم، افزود: مسوولی که نمی داند فردا هست یا نیست، باید وظیفه و کار ارباب رجوع را، اگر روند زمان‌بر نبود، همان روز به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما کشور انتخابات است، دولت ها و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر با رای مردم انتخاب می شوند، افزود: اگر این رفت و آمدها باعث توقف کار مردم شود، مناسب نیست.

وی بیان کرد: برخی قلم ها تا سه ماه به بهانه جا به جایی مسوولان سازمانی بین دو دولت بر زمین می ماند که شایسته نیست.

خدمت فقط برای رضای الهی

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت همان درس بزرگ امام خمینی(ره) است که تکیه به خدا و اعتماد به داشته ها است، افزود: خدمت مردم در تمام جوامع مورد توجه است.

رییس جمهوری خدمت از موضع منفعت گرایی را ماتریالیستی و مادی گرایانه دانست و نوع دیگر خدمت را اومانیستی یا انسان‌مدارانه عنوان کرد و افزود: خدمت از روی نوع دوستی یا از سر دلسوزی دیگر انواع خدمت است که نشان از انگیزه های مختلف دارد.

وی نوع دیگر از خدمت را نگاه خدمت برای خدا و جلب رضای الهی با ایجاد گشایش در زندگی مردم دانست افزود: رضایت الهی در گرو گره گشایی از کار خلق است و این اشاره الهی است.

رئیسی گفت: زمینه برای مسوولان برای قرب الهی فراهم است که همان خدمت به مردم در اولین گام است، این نوع سوم خدمت بی منت است و بی نیاز از قدردانی است.

وی با اشاره به تاثیر نگاه انسان به نوع خدمت و کار سازمانی افزود: عده ای مدتی خدمت می کنند و زمانی را نیز فرصتی برای خود می دانند و خدمت را به ذات تکلیف نمی دانند و این مسیر پاسخگویی به همراه ندارد نه به مردم، نه سلسله مراتب اداری.

وی تاکید کرد: رخدادهای سیزدهم آبان از بیداری دانش آموزان و دانشجویان تا تسخیر لانه جاسوسی که پایانی بر نفوذ استکبار بود، روز بزرگی است که باید گرامی داشته شود.

دستور رئیس جمهوری در موضوع معضل آب استان سمنان

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش به معضل آب در استان سمنان اشاره کرده و گفت: در این زمینه وزیر نیرو و نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در این نشست عنوان کردند اما تصمیم گرفته می شود در مرکز این استان جلسه ای با حضور همه دست اندرکاران موضوع آب برگزار شود که چگونه مشکل را حل کنیم؟

وی تاکید کرد: شاید در ادامه این جلسات لازم باشد استاندار سمنان جلسات مشترکی را با حضور استانداران استان های همجوار چون گلستان و مازندران برگزار کند تا مشکلات بررسی و حل شود اما اگر موضوع در سطح استان سمنان یا جلسات با استان های همجوار برگزار اما مشکلات حل نشد وزیر نیرو باید شخصا اقدام کند.

وی ادامه داد: اگر کار به ورود وزیر نیرو انجامید با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان سمنان و استان های همجوار بعلاوه متخصصان جلسات کارشناسی برگزار شده و تصمیم هایی که اتخاذ می شود حتما به اطلاع مردم برسد.

وی گفت: باید برای مردم تبیین شود که شما چرا دچار بی آبی می شوید؟ و یکی از تاکیدهای بنده در مورد حرف زدن با مردم است چرا که مردم ما مردم فهیمی هستند اما در عمل مدیران ما با مردم کم حرف می زنند.

رئیسی افزود: در مورد مشکل کم آبی، خشکسالی، کمبود نزولات آسمانی، الگوی کشت و مصرف آب باید با مردم حرف زد و اعتقاد راسخ داریم در این زمینه عموم مردم ما بزرگوار و فهیم هستند.

وی اظهار داشت: آن چه در سطح استان سمنان در مورد معضل آب حلی شدنی است در خود استان حل شود اما اگر نیاز به بررسی وزیر نیرو هم داشت پیگیری شود تا نگرانی مردم حل شود.

نگرانی رئیس جمهوری از تلفات بالای حوادث جاده ای

رئیسی در ادامه سخنانش در شورای اداری استان سمنان خطاب به مدیران این استان به گزارشی که توسط نمایندگان و مدیران استان در مورد تصادف های جاده ای سمنان اشاره شد پرداخت و گفت: این استان محورهای مواصلاتی مهمی دارد چرا که اینجا کریدور ارتباطی شرق به غرب کشور و جاده ای برای عبور زائران کریمه اهل بیت(س) و امام رضا(ع) است.

وی اظهار داشت: تلفات برای یک نفر هم در جاده زیاد است ،در نظر بگیرید خانواده ای زائر امام رضا(ع) در مسیر جاده ای دچار مشکل شود پس باید آن چه که مربوط به راهداری، زمینه های گردشگری، حاشیه جاده ها و غیره است مورد توجه قرار گیرد چرا که جان انسان ها مهم است.

وی تصریح کرد: در مورد سوانح جاده ای وظیفه دولت است تا جایی که می تواند تلاش کند اما نیروی انتظامی برای آگاهی بخشی، هشدار دهی لازم و پیگیری تخلفات جاده ای باید همیشه تلاش کند چرا که میزان تخلف ها قابل قبول نیست.

رئیسی تاکید کرد: بعضا از سوی نیروی انتظامی می گویند در این زمان این قدر کاهش تلفات جاده ای داشتیم اما نباید قانع شویم و باید برای کاهش تصادفات تلاش کرد.

دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل نهاد دامی دامداران سمنانی

رئیسی در ادامه پرداخت به موضوع های مهم مربوط به استان سمنان حمایت از کشاورزی این استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این سفر به گونه ای کار را پیگیری کردیم که دولت نهاده های دامی به دامدار بدهد و زمانی که او دامش را فروخت پول وزارت خانه را بدهد و حتما این موضوع از طرف وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود.

وی اظهار داشت: بازارهای صنایع دستی اقتصاد خوبی برای استان سمنان با توجه به میزان تردد موجود در جاده های آن است و از استاندار می خواهم برای موضوع صنایع دستی و مشاغل خانگی خصوصا ایجاد بازارهای این نوع صنایع در حاشیه جاده های مهم استان پیگیری کند.

انتقاد از خام فروشی معادن استان سمنان

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش یکی از محورهای مهم فعالیت اقتصادی در استان سمنان را معادن عنوان کرد و افزود: خام فروشی کار بدی است و محصول معدن در این استان باید ارزش افزوده پیدا کند و این مساله در استان سمنان یکی از محورهای فعالیت اقتصادی در استان محسوب می شود.

وی در ادامه در مورد یکی از مشکلات شهرستان میامی گفت: در میامی چند مرکز درمانی وجود دارد که یکی برای دسترسی بهتر مردم شبانه روزی شود و از وزیر بهداشت می خواهم در پایان همین سفر ریاست جمهوری این کار را محقق کند.

نگرانی رئیس جمهوری از وضعیت مردم کالپوش

وی در ادامه سخنانش به موضوع مشکلات پیش آمده برای مردم روستای کالپوش شهرستان میامی اشاره و خاطر نشان کرد: از رئیس بنیاد مسکن می خواهم در روستای کالپوش که رانش زمین ایجاد شده در مورد مساله جابجایی آن اقدام شود، خصوصا افرادی که راضی به جابجایی هستند نباید آسیب ببیند.

وی ادامه داد: در مورد ۳۰۰ خانواری که در کالپوش مشکل دارند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در زمینه مکان یابی جدید پیگیری کند.

معادن حق روستائیان را بدهند

رئیسی در ادامه افزود: همه کسانی که از معادن بهره برداری می کنند باید سهم یک درصدی حق روستا و مناطقی که همجوار معادن است را در جهت توسعه روستا پرداخت کنند.

وی ابراز داشت: روستاهایی را در دوره مسئولیت قبلی در دستگاه قضا و فعلا در مقام ریاست جمهوری بازدید کردم که دارای معادن خوبی است و درآمدهای خوبی دارد و باید به حکم قانون برای حق یک درصدی روستا بدون هیچ تاخیری از همین روز شنبه آینده اقدام شود.

وی تصریح کرد: در این مورد اگر قانون اجرا نشده حتی معوقات هم باید قابل پرداخت باشد چرا که خیلی روستاها هنوز مشکلات آب، برق، جاده و بهداشت دارند و باید سهم یک درصدی را دریافت کنند.

رئیس جمهوری افزود: در هر صورت قانون باید اجرا شود و قانونی که در مجلس تصویب می شود باید بعدها محذوریت های آن را هم پیگیری و جبران کرد و اما این که قانونی مثل یک درصد به تاخیر بیفتد یا تعطیل شود معنایی ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر این که استان سمنان ظرفیت های فراوان کشاورزی، معدن و گردشگری دارد ولی با برخی محدودیت ها چون آب مواجه است گفت: آب کم است اما نباید بنشینیم و بگوییم از ما کاری بر می آید یا خیر؟ متوقف و ایستا باشیم و به چه کنم؟ گرفتار باشیم را نمی پسندیم و معتقدیم ملت باید از هر تهدید عبور کرده و آن را به فرصت تبدیل کند.

رئیسی افزود: علیرغم همه محدودیت ها در مباحث نظامی و هسته ای گام های جدی در کشور برداشتیم و جاهایی که محدودیت های فراوانی داشتیم گام های خوبی برداشته شد و با انگیزه رفع گره های مردم کارها پیگیری شد.

وی تاکید کرد: معتقدیم در وضعیت و شرایط کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم های دشمن می توان از این شرایط به خوبی و با قوت و قدرت عبور کرد و شرایط بسیار خوبی را برای کشور بوجود آورد و با تکیه به ظرفیت های کشور، همت مدیران و تجربه سال های بعد از انقلاب هر جا با اقتدار وارد شدیم می توانیم موفق باشیم.

وی اظهار داشت: برای کشور آینده ای روشن می بینم و شرایط طبق خواست دشمن عمل نخواهد شد و معتقدیم شرایط ما در بهترین شرایط بعد از از انقلاب و دشمن در ضعیف ترین شرایط خود در همین مدت است.

رئیس جمهوری افزود: باید با تکیه به خدا و با تکیه بر داشته ها امور مملکت را پیگیری کنیم و مردم ما در رفاه باشند.

وی تاکید کرد که باید مردم در وضعیتی باشند که عبادت خدا را کنند و رفاه اجتماعی داشته باشند و این پیام دین ما است.

رئیسی گفت: دغدغه ما اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان است و با تلاش همه مدیران استان سمنان باید این مسائل برطرف شود.

رییس جمهوری: هیچ خط تولیدی به خاطر مطالبات بانکی نباید تعطیل شود

بیشتر بخوانید :

  • فرمان رئیسی به دو وزیر برای رفع موانع تأمین و ذخیره کالاهای اساسی

بدهکار شهدا نشویم

وی هم چنین استان سمنان را باب الرضا(ع) دانست و افزود: سه هزار شهید استان سمنان از ما می خواهند نگذاریم مردم، دین و ولی فقیه زمان تنها بماند و شهدا می گویند برای عدالت، حق و استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم و فساد رفتیم و اگر بخواهیم راه آن ها تداوم یابد و به شهدا بدهکار نباشیم باید تلاش مضاعف و متفاوت انجام دهیم نه این که صرفا به عنوان سازمان اداری پاسخگوی وزارت خود و بازرس باشیم.

آیت الله رئیسی در نهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز از فرودگاه سمنان وارد این استان شد و ضمن حضور در شهرستان مهدیشهر از مسایل و مشکلات عشایر مطلع شد و از دو واحد صادرکننده و راکد صنعتی در این شهرستان بازدید کرد و سپس در سمنان گلزار شهدا را عطرافشانی کرد و در نشست با علما، نخبگان و خانواده شهدا حضور یافت.

اکنون برخی وزیران و اعضای هیات دولت به نمایندگی از آیت الله رئیسی در شهرستان های مختلف به بررسی طرح های اقتصادی، واحدهای تولیدی و زیرساختی مشغول هستند و در دیدارهای مردمی با مسایل مشکلات شهرستان های مختلف استان سمنان آشنا می شوند.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =