شما نظر بدهید/ نقش باز نشدن کیسه هوای خودروها (ایربگ) در افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای چقدر است؟

باز نشدن کیسه هوا یا همان سیستم ایربگ خودروها مدتی‌ست مورد توجه پلیس قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا از عمل نکردن سیستم کیسه هوای بیش از ۹۰ درصد خودروهای تصادفی در یک پارکینگ خبر داد. مسئله‌ای که سبب‌ساز افزایش مصدومان و مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای شده است. این درحالی‌ست که خودروسازان نه تنها این نقص فنی را رفع نمی‌کنند، بلکه معتقدند باز نشدن ایربگ خودروها تنها در موارد استثنایی است.

حالا نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید چرا نقص فنی خودروها درباره کیسه هوا رفع نمی‌شود و نقش این نقص فنی در افزایش تلفات جاده‌ای چقدر است؟

می‌توانید نظر خود را در بخش کامنت همین خبر بنویسید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    105 5
    همه خودروهای جهان ایربگ دارن فقط خودروهای ایران هست که ایرگ نداره اگرم داره باز نمیشه
    • پرسپولیس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      38 74
      ایربگ‌نه کیسه هوا. البته اگر به بعضی ها برنخوره
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      34 2
      دوست عزیز ماشین های ایرانی کیسه هوا داره ولی چون خوب هواشو ندارن موقع حوادث و تصادفات درست عمل نمی کنه و میشه همین اوضایی که می بینید نه ما راضی و نه اونا
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      52 4
      من از پلیس میخوام که حالا متولی امر شده بررسی کنه ایا ترمز های خودرو های داخلی به سیستم ABS مجهز هستند و ABS ان ها کار میکنه یا ان ها هم مثل ایربگ ها دکوری هستند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 1
      من سه هفته پیش با ماشین پارس تصادف کردم دوتا ایربگم باز شد تصادف هم کمی سنگین بود
    • پارسا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      11 1
      یکی از دلایلی که به این مرحله رسیدیم همین به سخره گرفتن واقعیت هاست. آخه این بحث لُنگی و کیسه چیه راه انداختین؟! واقعا" جای بسی تاسف است و بس
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 1
      اصلا" هم جای بحث نداره اگر کیسه هوا بموقع عمل میکرد جای نظرخواهی داشت
    • معلم ناامید IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      5 2
      فقط ارابه های مرگ که انحصار و رانت و پشتوانه قوی دارند ایربگ و...ندارند و...
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 3
      بهتره واژه بیگانه ایربگ بگوییم کیسه هوا تا مجری محبوب صدا و سیما ناراحت نشود.کیسه هوا عبارت است از کیسه ای که داخل آن هوا باشد.چون هوا دیده نمی‌شود پس کیسه هوا یا همان ایربگ در خودرو های وطنی دیده نمی‌شود و نخواهد شد.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      10 0
      مشکل فقط ایریگ و ABS نیست اینها وقتی موثرند که ساختار فیزیکی و مواد بکار رفته در خودرو هم ایمن باشند متاسفانه از سال 89 به بعد کیفیت بدنه و اجزای فیزیکی خودروهای ایرانی به شدت کاهش یافته و خودرو با یک برخورد معمولی هم متلاشی میشود.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    45 5
    اثرش خیلی زیاده، اگر ایربگ نبود من تاحالا مرده بودم ، جونم رو نجات داد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    68 9
    ایربگ باید روی ماشین باشه، اما اینجا آبشن محسوب میشه و فاجعه است
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      6 6
      پارسی را پاس بداریم. ایربگ نه کیسه هوا البته اگه به بعضی ها بر نخوره
  • احسان الدین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    44 3
    معلومه که تاثیر داره. به جای این لگن های داخلی یا ماشین باکیفیت خارجی (نه چینی) وارد کنید یا CKD وارد و مونتاژ کنید!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    57 3
    پلیس دقیقا داره کار درستی انجام میده و نظر کارشناسیش رو میده..اتفاقا اینجا دادستان ، وزارت صمت و استاندارد هستن که باید پاسخگو باشن که وسیله ای که قرار بوده جون انسان رو نجات بده چرا کار نکرده و خسارت رو کی باید جبران کنه..
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      15 4
      دادستانی باید به خاطر فروش کالا فروخته شده ناقص به مشتری که فریب در معامله هست و کلا را با ان توصیفی که گفته شده نفروخته همچنین فروش وسیله نا ایمن به مردم که باعث مرگ و جراحت مردم به خاطر نا ایمن بودن خودرو فروختعه شده شده اعلام جرن کند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    50 1
    100 درصد که نه بلکه 200 درصد در افزایش تلفات جسمی و جانی نقش دارد نمونه عملی : واژگونی خودروی تویوتا پرادو متعلق به علی دایی در ازادراه اصفهان کاشان چندسال پیش
    • yas IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      28 14
      اون پرادو بوده نه پرایدو
    • کارشناس خودرو IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 7
      لازم به یادآوری است ماشین ایشون چپ کرد و روی سقف سر خورد. ایربگ ایشون هم عمل نکرد که نباید مم عمل می کرد.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      برابر اعلام شرکت پشتیبان تویوتا در ایران اصلا کیسه هوای ماشین علی دایی فعال نبود چون خودرو نه از طریق شرکت که بصورت شخصی وارد شده بود و در هنگام حمل با کشتی کیسه هوا طبق معمول غیر فعال شده بود و وارد کننده فراموش کرده بود آنرا مجددا فعال کند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    52 1
    کیسه هوا برای امنیت جانی سرنشینان خودرو است و عمل نکردن آن یعنی افزایش خسارت های جانی و مالی مردم اما چون سود دولت و ...... در فروش با حداکثر قیمت است و خودروسازان هم کاملا دولتی هستند مانند همیشه تغییری نخواهد بود
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 2
    دیدی طرف ماشین می خره اما روکش های پلاستیکی صندلی را دور نمیندازه تا ماشین اش نو بمونه و بتونه با قیمت بالاتری بفروشه؟ همین فرهنگ فشل که ناشی از فقر مردم است در کارخانه های خودروسازی هم جاری ست. می گن ایربگ باز نشه تا معلوم نشه ماشین تصادف سنگین کرده. خداییش باور نمی کنم که در فرمان اتومبیل ایرانی من اصولاً ایربگ کار گذاشته باشند.
  • کارشنس خودرو IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 28
    کیسه هوا تصادفات در سرعت های 60 تا 120 اثر نجات دهنده دارد.کیسه هوا ی راننده و شاگرد تنها و تنها در تصادف شدید از جلو ی خودرو عمل می کنند و عملکرد همه کیسه هوا ها در 0.1 ثانیه بیشتر نیست و آن هم برای کم شدن شتاب وارد شده به مغز سرنشین در اثر تصادف و جلوگیری از مرگ راننده است .هیچ ایربگی در دنیا وجود ندارد که در حال چپ کردن یا تصادف های ساده که در آنها شاسی جمع نمی شود عمل کند.ایربگ های جانبی هم برای تصادفات شدید از بغل وایربگ های سقف هم تنها برای سقوط از ارتفاع روی سقف خودرو عمل می کنند. کل عمکلرد ایربگ 0.1 ثانیه است و سریعا گاز کیسه خارج می شود.پس توقف بیش از این از ایربگ نداشته باشیدو در رانندگی حتما احتیاط نمایید.
    • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      13 0
      یه سر به سایت volvo بزن ، هر قسمت اتومبیل برای هر بخش بدن کیسه هوای مناسب خودش رو کارگزاری کردن ، عزیزم مسئله اینه که ، سالهاست جان مردم ما ، فاقد ارزش شده ، هر چیزی قدر و قیمت داره جز جان مردم
  • زین العابدین عابدینی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 38
    هیچ تاثیری ندارد
  • علی GB ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    20 6
    بحث باز نشدن کیسه یک طرف، بحث کسانی که این کیسه ها بی کیفیت رو وارد کردن یک طرف، بحث عدم پاسخگویی و یا تعویض این قطعات معیوب از طرف سایپا و ایرانخودرو دیگه داستان هست
  • دوست DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 1
    زودتر به بهشت می رویم با ارابه های قاتل
  • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 0
    پلیس با داشتن کارشناسان تصادفات بارها و بارها به صورت رسمی و کارشناسی این موضوع اعلام کرده دیگه دنبال چی هستین وقتی حتی پلیس کشور زورش به مافیای خودرو سازی نمیرسه و این دو خودرو ساز حامیان پر نفوذ و قدرتمندی در عالی ترین سطوح تصمیم گیری کشور دارن و قانون تضاد منافع اجرا نمیشه و مدیران این دو شرکت در مجلس حضور دارن فقط واردات خودرو میتونست جوابگو باشه که اونم ...
  • مسعود شیدایی SE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 35
    تاثیر خاصی ندارد. اینا همش ابزار است. عمر دست خدای مهربان است
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    29 1
    کیسه هوا هیچ کاربردی نداره و یک هجوم فرهنگی غربیه ، غرب ما رو مجبور به استفاده از کیسه هوا کرده و همین کیسه های هوا ، مظهر غرب گرائی و غرب زدگیه ، باید حواسمون باشه ، غرب هر کاری کرد ، ما باید خلاف اون انجام بدیم ، مثلا ، پاره آجر بزاریم .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    23 0
    وجود این چنین ایربگ هایی حتی نسبت به نبودنش ضرر بیشتری دارد. چون باعث اعتماد و دلگرمی کاذب رانندگان به آن و در نتیجه افزایش سرعت تردد و شدت تصادفات می‌گردد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    18 0
    من برادرم را چند سال پیش در واژگونی خودرو از دست دادم. فقط به خاطر ضربه به سر و عدم وجود کیسه هوا در بالای سر.
    • کارگر IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 2
      روح برادر فقیدتان شاد باد
  • عباس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    بیش از 50درصد
  • مهدی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    چه اصراری دارن مسئولین که ایران درصنعت خودرو پیشرفت کنه الان درایران شما به اجبار باید هزینه وکشته بدی تا صنعت خودرو رشد کنه وتا آخر عمر سوار همین لگنها بشی ؟
  • داریوش مینایی SE ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    الکیه . به دردی نمیخوره. کیسه هوا را گذاشتن تا جیب ملتو خالی کنن. در آمریکا دارن کیسه هوا را از ماشینا جمعش میکنند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 1
    برادر زاده ام با سرعت دویست کیلومتر با بنز چپ کرد و حدود ده کیسه هوا از روبرو و بقل ماشین باز شده بود و حتی یک خراش هم نداشت و الان ما بعد از چندین سال با اصراردو تا ایر بگ جلو ماشین گذاشتیم که باز نمیشه واقعا اینجا جون هیچکس برای همدیگه مهم نیست.
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 1
    برای اینکه فوت بیست هزار نفر در سال برای کسی مهم نیست .!!! و اینکه باید شرکت های بیمه فعال تر باشند و اگر ایر بگ باز نشد خودرو ساز رو مقصر حساب کنند و بیمه نباید پولی پرداخت کنند
  • تاریخ IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 1
    ایربگ خیلی موثر است هم زمان اعمال ضربه را طولانی تر می کند و هم در برابر اجزای جدا شونده از تریم سرنشین ها را محافظت می کند. ایبرگ ها محافظت از سر و زانو و همچنین ایربگ های جانبی واقعا برای خودرو لازم هستند. ولی متاسفانه آنقدر ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده که خرید یک خودروی ایمن نو یا حداقل از سال 2018 به اینطرف را خیلی هایمان به گور باید ببریم.
  • شهلا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    خودرو سازان حتما از فروش قبر هم سهم می برند که اینگونه مردم را به کشتن می دهند
  • سرور زمردیان IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    اگر این ایر بک ها به موقع باز شود از مرگ حتمی در تصادفات جلو گیری میشود
  • مازیار IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    صدمه خوردن به سر وآسیب جدی و این درصد کشته های تصادفات را بالا میبرد.
  • بى نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    ايربگ بهانه است و حواس هارو پرت ميكنند كل خودروهاى داخلى بى كيفيت و بسيار ضعيف و ما ايمن است به قولى بدنه پوست پياده است
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    تاثیر داره. البته برای صندلی‌های پشت هم باید کیسه‌هوا در نظر بگیرند. اگر ماشین من کیسه‌هوا برای صندلی عقب داشت، شاید الان دخترم پیشم بود
  • رضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    نقش ایربک زیاده هست اما و صد افسوس که ماشینهای ایرانی هیچکدوم کار نمیکنن ماشین خود بنده هم توی تصادف ایربکش کار نکرد متاسفام برای خودروسازان داخلی
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    در خودروی داخلی اثر نداره چون یا باز نمیشه یا خودرو مچاله میشه
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 2
    میزان اثرش رو باید محاسبه کرد. ولی قطعا مهمه. به همراه کیسه هوا استحکام اتاق و شاسی خودرو و نحوه انتقال نیروی ضربه در هنگام تصادف مهمه.... البته در مورد خودروهای ایرانی که وجود یا عدم وجود کیسه هوا تعیین کننده نیست چون ساختار خودرو ها استحکام لازم را ندارد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    کیسه هوا زمانی تاثیر داره که بدنه هم مقاوم باشه، بدنه مثل حلبی باشه توی تصادف ماشین مچاله بشه کیسه هوا میخاد چکار کنه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 2
    رانندگی بسیار خطرناک مردم، جاده های نامناسب، و بعد خودروها عوامل اصلی حوادث هستند. نباید از نقش مردم، و نیز نقش عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه گذشت. فقط کافیه یه سر به کشورهای پیشرفته بزنید، تا ببینید چقدر رانندگی مردم ایران عجیب و خطرناک و بی احترام به بقیه است.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 2
    جنایت است جنایت
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    خدا لعنتشون کند با این ماشین ساختنشون من خودم شخصا تصادف کردم با پراید تا دم مرگ رفتم و کیسه هوا باز نشود آنوقت جالبش این بود که تو تعمیرگاه باز شد ماشین که نیست ارابه مرگ تولید میکنند خدا ازشون نگذره
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 2
    الان دیگه این بحث دلم بخواد، دلت نخواد نیست. این یک بحث قضایی است، که باید دادستانی اقدام کنه و در دادگاه بررسی بشه چو ن ایربگ جزئ استاندار برای خودروهاست و باید الان همه خودروهایی که با ایربک فروخته شدن نیز فراخوانی شوند برای تست ایربک
  • افشار IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    ایربک نیاز نیست ..وقتی ماشینها مچاله میشن چه نیاز هست؟
  • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    وقتی موتورماشین لوله شده و وارد اطاق ماشین میشه کیسه هوا که سهله تیوپ تریلی هم نمیتونه کارسازباشه.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    از خودرو ایرانی چه انتظاری دارید
  • دلال خودرو IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 5
    دروغه ۹۹.۹ درصد ایربگ ها باز میشه
  • رضا DE ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 4
    مثلا وقتی توی پراید له شدیم، یه چیزی هم توی جنازه مون بترکه! همه چی مون به همه چی مون میاد