بیشترین بارش‌های هفته آینده در نوار شمالی کشور است

ایرنا نوشت: وضعیت بارش‌ها به‌گونه‌ای است که این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز متصور است و نیز برای هفته منتهی به ۳ تیر احتمال بارش در نوار شمالی کشور و حوضه آبریز دریای خزر وجود دارد.

هرچه به فصل گرم سال نزدیک‌تر می‌شویم احتمال بارش‌های مناسب کم و کم‌تر می‌شود و تنها برخی از نقاط شاهد بارش خواهند بود چنان‌که گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در نواحی شمالی و جنوب شرق کشور در این هفته پیش‌بینی می‌شود.

همچنین باتوجه‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، احتمال وقوع بارش در نوار شمالی کشور به‌خصوص سواحل دریای خزر مورد انتظار خواهد بود.

این هفته بیشترین بارش در کدام حوضه‌های آبریز خواهد بود؟

حوضه آبریز مرزی شرق این هفته بیشینه بارش ۳۴ میلیمتری و متوسط محدوده ۱ میلیمتری را تجربه می‌کند که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش ۲۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۰ میلیمتری را شاهد خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم این هفته بیشینه بارش ۲۷ میلیمتری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد و حوضه آبریز دریای خزر نیز بیشینه بارش ۲۴ میلیمتر و متوسط محدوده ۲ میلیمتری را دارد.

حوضه آبریز قره قوم هم در این هفته بیشینه بارش ۲۲ میلیمتری با متوسط محدوده ۳ میلیمتری را شاهد است.

کم‌ترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۱۱ میلیمتر با متوسط محدوده ۱ میلیمتر خواهد بود.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۹ حوضه بدون بارش است.

بیشترین بارش‌های هفته آینده در نوار شمالی کشور است

وضعیت بارش حوضه‌های آبریز در هفته منتهی به ۳ تیر چگونه است؟

حوضه آبریز دریای خزر که در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه شاهد بارش کمی بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بالاترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش ۳۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۶ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

مقام دوم پربارش‌های هفته منتهی به سوم تیرماه متعلق خواهد بود به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۳۳ میلیمتر که البته بدون متوسط محدوده خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به سوم تیرماه بیشینه بارش ۱۲ میلیمتری پیش‌بینی‌شده که متوسط محدوده ندارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در هفته منتهی به ۲۷ خردادماه کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بیشینه بارش ۱۰ میلیمتری و بدون متوسط محدوده خواهد بود.

کم‌ترین میزان بارش هفته منتهی به سوم تیرماه در دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق روی خواهد داد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش حوضه آبریز قره قوم ۴ میلیمتر بدون متوسط محدوده است.

در هفته منتهی به سوم تیر حوضه آبریز اصلی مرزی شرق که هفته منتهی به ۲۷ خردادماه شاهد بالاترین میزان بارش بود بیشینه بارش ۱ میلیمتری بدون متوسط محدوده خواهد داشت.

در هفته منتهی به سوم تیرماه از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۱ حوضه بدون بارش خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

هشدار هواشناسی درباره طوفان گرد و خاک

هوای تهران آلوده است

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =