رییس سازمان اجتماعی کشور: روند طلاق کاهشی است/ آمار دقیق درباره کاهش طلاق وجود ندارد

تسنیم نوشت: رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: نظام برنامه‌ریزی مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی توانسته برخی از آسیب‌ها را کاهش دهد که از آن جمله می‌توان به کاهش آسیب طلاق در کشور اشاره کرد.

محمد عباسی شب گذشته در بازدید از حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امکان ارائه آمار دقیق در خصوص میزان کاهش طلاق وجود ندارد، اما در حال رصد و بررسی و به دنبال تهیه آمار جدید هستیم، البته خوشبختانه روند طلاق در کشور کاهشی است. براساس گزارش یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور، هنوز برای تداوم کاهش آسیب‌ها نیاز به نظام برنامه‌ریزی مساله‌محور در مقابله آسیب‌های اجتماعی داریم.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی مساله محور به مسائلی می‌پردازد که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش آنها می‌شود، در این ساز و کار، پیشگیری از علت اصلی بروز مساله بررسی می‌شود، وقتی افراد دارای مشکل از قبیل معتادان متجاحر، کودکان کار و سایر افراد دارای مشکلات را سامان می‌دهیم اگر منبع تولید آسیب متوقف نشود، باز هم شاهد تولید افراد آسیب دیده در جامعه خواهیم بود و درمان ما بی‌اثر می‌شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور تصریح کرد: رفع عوامل تولید آسیب‌ها با اقدامات فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های مرتبط و همراهی رسانه‌ها میسر می‌شود، به عنوان مثال آموزش و پرورش محل عبور همه اقشار جامعه است لذا لازم است این نهاد موضوع آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرد، از طرفی دیگر نهادهای متولی نیز باید کاهش آسیب‌ها را مورد توجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

واکنش به مبلغ نجومی «حق ثبت مهریه»؛ امکان فرار جوانان از ثبت رسمی ازدواج

زنان چطور یارانه خود را از همسرشان جدا کنند؟

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نکته IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    یکی از جوکهای سال: آمار نداریم اما طلاق کاهشی است. آقا اسفند دود کن چشم نخوری با این غیب گویی!