آینده نوشت:

آیت الله مظاهری از مراجع تقلید در درس اخلاق اخیر خود با موضوع شیطان، به برخی از مصادیق فریب شیطان در زمان حاضر اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد عملی شدن سوگند شیطان هستیم. فریب شیطان کارگر شده، تا جایی که توهّم، تخیّل، وسوسه و آرزوهای بی‌جا سر تا پای جامعه را فرا گرفته و حتی فال‌گیری و رمّالی رایج شده است.

ایشان گفت: شیطان، چندین مرتبه بی‌حیایی کرده و به خداوند متعال تشر زده است. شیطان می‌گوید: خدایا به هر اندازه که بتوانم و از هر راهی که بیابم، بندگانت را گمراه می‌سازم  و نمی­گذارم در راه مستقیم باقی باشند. بندگانت را گرفتار آمال و آرزوهای بی‌جا می‌کنم تا دنیا و آخرتشان نابود شود. خرافت را نزد آنان با ارزش جلوه می‌دهم که حتی راجع به اعمال عبادی نیز خرافی عمل کنند و تخیّل کنند که ثواب دارد.

با کمال تأسف باید گفت: امروزه شاهد عملی شدن سوگند شیطان هستیم. فریب شیطان کارگر شده، تا جایی که توهّم، تخیّل، وسوسه و آرزوهای بی‌جا سر تا پای جامعه را فرا گرفته و حتی فال‌گیری و رمّالی رایج شده است. کار به جایی رسیده که برای مسئولین معجزۀ هزار ساله یا عصمت اکتسابی درست می­کنند و یا مطالب غیر واقعی به عنوان ظهور نزدیک است، بیان می‌کنند و بالاخره یک چیزهایی که واقعیت ندارد، اما به حسب ظاهر زرق و برق دارد، مطرح می کنند.

وی افزود: شیطان می­گوید: بندگان را به انجام اعمال ناشایست و گناه، امر می‌کنم. بعد می‌گوید: امور فطری آنان را تغییر می‌دهم، مثلاً عفّت و غیرت که دو فضیلت و دو امتیاز فطری است، در اثر فریب شیطان در نظر برخی بی‌ارزش شده است. به جای اینکه والاترین شرافت برای مرد، غیرت او و والاترین فضیلت برای زن، عفّت او باشد، بی‌عفّتی و بی‌غیرتی فضیلت و امتیاز محسوب شده و برخی به جهت برخورداری از این دو رذیلت، به خود می‌بالند.

آیت الله مظاهری ادامه داد: امروزه چادر که ارزش والایی دارد، در اثر مکر شیطان، در نظر بسیاری از مردم به ضد ارزش تبدیل شده است. دست کم سیزده آیه از قرآن که راجع به ضرورت حفظ حجاب است، به فراموشی سپرده شده و بی حجابی و بد حجابی، جلوۀ نیکویی یافته است. ارتباط جوانان با مجالس مذهبی و مسجد و روحانیّت کم شده و مردم در وقت نماز، در خیابان و پارک و بازار و مراکز تفریحی هستند که حضور آنان همراه با اختلاط زن و مرد است. همۀ این موارد از مکر و فریب شیطان سرچشمه می‌گیرد که به خوبی توانسته است، اعمال ناشایست را نزد مردم نیکو جلوه دهد و از ارزش اعمال صالح و شایسته نزد آنان بکاهد و در واقع در نهاد آنان تغییر ایجاد کرده است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    2 0
    آخرالزمان شده!!
  • فاطمه IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    2 0
    آخرالزمان است و طبق روایات متقن، در این دوران بی حیایی و بی عفتی افتخار و دین داری مشکل میگردد.به فرمایش امیرالمومنین(ع) مومنان از غیر مومنان غربال میشوند" تا آنها که دیندار حقیقی هستند معلوم شوند.