چشم‌پزشکانی که وزیر می‌شوند یا وزرایی که چشم‌پزشک هستند؟/ عکس

فارس نوشت: رئیس انجمن چشم‌پزشکی کشور گفت:به خاطر سوابق علمی مثبت چشم پزشکان و اطمینانی که مسؤولان مملکتی نسبت به آنها پیدا کردند، این افراد را به پست وزارت بهداشت انتخاب کردند.

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که «چرا بیشتر وزرای بهداشت بعد از انقلاب چشم‌پزشک هستند؟»،گفت: در رشته چشم‌ افرادی هستند که تلاش‌های بیشتری کرده و رقابت سنگینی را متحمل شده‌اند تا در این رشته موفق شدند؛ کسانی بودند که در کارهای علمی و مدیریتی افراد موفقی بودند؛ البته زیاد سیاسی نبوده و بیشتر خادم مردم بوده‌اند.

چرا بیشتر وزرای بهداشت ایران چشم پزشک هستند؟

وی افزود: به خاطر این سوابق علمی مثبت و اطمینانی که مسؤولان مملکتی نسبت به آنها پیدا کردند، این افراد را به پست وزارت انتخاب کردند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی گفت: مسأله مهمتر اینکه گروه چشم‌پزشکی زیرمیزبگیر نبودند و همیشه تعرفه‌های پزشکی را رعایت کردند و تنها گروه و مراکزی که با بیمه‌ها همکاری دارند و کاملا در خدمت مردم بودند گروه چشم‌پزشکی هستند.

جباروند اضافه کرد: ما مرکز چشم پزشکی نداریم که با بیمه‌ای قرارداد نداشته باشد و هرکسی که تحت پوشش بیمه تکمیلی و پایه است، مراکز چشم‌پزشکی با آنها قرارداد دارد.

گفتنی‌ست عین‌الهی، وزیر بهداشت کنونی، هاشمی و طریقت منفرد، وزرای بهداشت اسبق، چشم پزشک بودند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریزیدنت چشم پزشکی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 0
    نه جانم ، چون توی تخصص های پزشکی از سایر تخصص ها ساده تره و اگر دانشجویی نخواد زیاد درس بخونه و دوره ریزیدنتی راحتی داشته باشه میره چشم پزشکی. البته پزشکانی هم هستند که به این تخصص از این زاویه نگاه نمی کنند.
  • ل. گ IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 0
    نقش داشتن سهمیه در قبولی رشته های خاص تخصص را نمی شود نادیده ویا کتمان کرد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 0
    دروغ به مردم تحویل نده .این وزرا همشون رانتی و سهمیه ای بودند.دوم اینکه چشم پزشکها فقط آب مروارید میتونن عمل کنن و مردم پول آزاد پای این عمل نمیدن و آنها مجبور هستند بیمه عمل کنن کارشون مثل قیمت نان فیکس است .اگر هنر دیگری داشتند دختران شین آباد و بعضی جانبازان را به خارج اعزام نمیکردند