ساینا یا تیبا؟ خرید کدام‌ یک بهتر است؟

برای خرید خودرو از میان محصولات بازار داخلی، مدل‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد.

اگر با بودجه خاصی به‌طور مثال نزدیک به 200 میلیون تومان، به دنبال خرید خودرو صندوق دار هستید، خرید ساینا یا تیبا، می‌تواند گزینه‌هایی در دسترس و منطقی برای شما باشند. احتمالا می‌پرسید که خرید ساینا بهتر است یا خرید تیبا؟ کدام یک از این دو خودرو ارزنده‌تر هستند؟ برای دریافتن پاسخ این سوال، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

خرید ساینا یا تیبا

به خوبی می‌دانیم که ساینا نسبت به تیبا محصولی جدیدتر بوده و مدتی پس از معرفی تیبا 2 یا همان تیبا هاچ بک، به بازار خودروهای داخلی وارد شد. در حقیقت با توجه به نارضایتی‌هایی که نسبت به تیبا به لحاظ طراحی وجود داشت، گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت که در فاصله زمانی نه چندان زیادی یک فیس لیفت جذاب‌تر و شکیل‌تر از این پلتفرم را به بازار عرضه کند.

اتفاقا پیش‌بینی‌ها نیز درست از آب درآمد و استقبال نسبتا بهتری از ساینا در مقابل تیبا شد و اکثر ضعف‌های طراحی بدنه آن که باعث می‌شد تیبا خودرویی نه چندان جالب به چشم بیاید نیز برطرف شدند.

به ویژه در بخش عقب این دو خودرو، مشکلات و طراحی عجیب تیبا برطرف شد که باعث می‌شد این خودرو یک محصول با جلوه بصری ضعیف به چشم بیاید. در بخش داخلی نیز کنسول جلویی خودرو ساینا، طراحی بهتری به خود گرفته و به ویژه دریچه‌های هوا، شکیل تر به نظر می‌رسند.

به همین ترتیب در کابین این دو خودرو، با تمایزهای چشمگیری در طراحی تودری‌های ساینا رو به رو هستیم که باعث می‌شوند این محصول سایپا، جذاب‌تر به چشم بیاید.

به لحاظ فضای داخلی، تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان این دو خودرو نمی‌بینیم و نمی‌توان هیچ یک را نسبت به دیگری برتری داد. به ویژه آن که متریال پلاستیکی استفاده شده در ساینا نیز هیچ‌گونه جهش کیفیتی نسبت به تیبا نداشته و از همان پلاستیک خشک در آن استفاده شده است.

با این حساب برای انتخاب میان این دو خودرو، علی رغم ضعف‌هایی که هنوز ساینا از خود نشان می‌دهد، می‌توان خرید ساینا را در مقایسه با خرید تیبا، ارزشمندتر دانست.

خرید ساینا یا تیبا، به لحاظ فنی

به لحاظ فنی این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند. پیشرانه به کار رفته در هر دوی آن‌ها از نوع 4 سیلندر خطی M15 بوده و حجم موتور 1503 سی سی است. حداکثر قدرت و گشتاور در این دو خودرو به طور مشابه به ترتیب 87 اسب بخار و 128 نیوتن متر هستند.

اما به لحاظ مصرف سوخت ترکیبی، حداکثر سرعت و زمان پر کردن شتاب صفر تا 100؛ میان این دو خودروی گروه خودروسازی سایپا، تمایز کوچکی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مشخصه فنی

ساینا

تیبا

مصرف سوخت ترکیبی

7.02

6.95

شتاب صفر تا 100

12.8 ثانیه

13 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر بر ساعت

170 کیلومتر بر ساعت

ساینا

مقایسه امکانات رفاهی ساینا و تیبا

اگر برای خرید خودرو ساینا یا تیبا، به دنبال مقایسه امکانات رفاهی این دو خودرو باشید، باید گفت که مدل آپشنال ساینا، دارای صفحه نمایش است که تیبا از آن بی بهره مانده است. همین طور ساینا به تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز بوده که در تیبا این مورد را نمی‌بینیم. این موارد اگر چه جزئی و به ظاهر کم اهمیت هستند، اما در کل برتری خودروی ساینا نسبت به تیبا را نشان می‌دهند. درست چیزی که کارخانه خودروسازی سایپا سعی داشته به این شکل، به رخ بکشد. اگر چه هنوز تجهیزات این خودروها و حتی سطح امنیتی آن‌ها از استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشته و همچنان مایوس کننده به نظر می‌رسند.

مقایسه قیمت ساینا و تیبا

قیمت ساینا تا حدودی، البته نه چندان قابل توجه نسبت به تیبا بالاتر است، اما با توجه به طراحی ظاهری جذاب تر، به نظر می‌رسد که این تفاوت قیمت کاملا توجیه شده باشد. به واقع با پرداخت مبلغ چند میلیون تومان بالاتر، می‌توانید نسبت به خرید ساینا سایپا اقدام کنید که ظاهر جذاب‌تری داشته و جوان پسندتر و امروزی‌تر به چشم می‌آید.

مقایسه ساینا و تیبا

گفتنی است که "بازار خودرو ساینا به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید ساینا اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش ساینا فراهم شده است." با نگاهی به بازار خرید و فروش ساینا و همین طور خرید و فروش تیبا، چیزی که می‌بینیم اگر چه عرضه تیبا تا حدودی بیشتر است؛ اما بازار خریداران واقعی، علاقه بیشتری به خرید ساینا با وجود قیمت آن نشان می‌دهند.

کلام پایانی

همان‌طور که در مورد ساینا گفته شد، درمورد تیبا نیز صادق است که: بازار خودرو تیبا به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید تیبا اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوء استفاده‌کنندگان از بازار فروش تیبا فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید تیبا دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش تیبا کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند.

در نتیجه برای خرید تیبا همراه مکانیک، می‌توانید همین حالا وارد سایت شده و از تمام خودروهای مطمئن و کارشناسی‌شده آن دیدن فرمایید.

شما اگر بخواهید از میان این دو خودرو، یکی را خریداری کنید، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ خرید ساینا یا خرید تیبا؟ چه چیزی باعث می‌شود که یکی از این دو خودرو را بر دیگری ترجیح بدهید؟ مشتاق شنیدن تجربیات و نظرات شما در این باره هستیم.

منبع: www.hamrah-mechanic.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =