شرکت شهرکهای صنعتی استان در ساخت هنرستان‌ها مشارکت کنند

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: با ایجاد ارتباط موثر بین هنرستان‌ها و شهرک‌های صنعتی استان، زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیر کل آموزش‌وپرورش استان قزوین در سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان البرز که با حضور مهدوی امام جمعه شهر الوند، غفوری فرماندار شهرستان البرز، عباسیان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان، خلج معاون فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، در سالن جلسات دبیرستان شاهد شهید سلیمانی شهر الوند برگزارشد، در خصوص کمبود فضای آموزشی هنرستانی اظهار کرد: در ساخت هنرستان‌ها، مدیریت شهرک های صنعتی جهت ساخت مشارکت کنند.

او افزود: با ایجاد ارتباط موثر بین هنرستان‌ها و شهرک‌های صنعتی استان، زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان محقق می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مدرسه مهم‌ترین فضایی است که نسل آینده می‌تواند در آن رشد کرده و اصول اخلاقی، اعتقادی و انسانی را بیاموزد و در نهایت موجب پیشرفت کشور شود که برای تحقق چنین امری نیازمند آن هستیم، همه از مدارس مجهز و از امکانات آموزشی بهرمند شوند تا توسعه و عدالت به‌طور همه‌جانبه توزیع شود.

سیاهکالی‌مرادی تصریح کرد: برای رسیدن به چنین مطلوبی باید همه با مشارکت هم موجبات این رشد را فراهم کنیم و مجموعه آموزش‌وپرورش استان، با تمام ظرفیت در این خصوص و با تسهیل حضور خیرین آماده همکاری و اقدام است.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد آموزش‌وپرورش استان، تربیت نسلی تاب‌آور با هوش هیجانی بالا، ضمن تقویت بنیه اخلاقی و اعتقادی دانش‌آموزان و پرورش شهروندانی با حس وطن‌دوستی بالاست.

او خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه سرویس‌های دانش‌آموزی شد و خاطر نشان کرد: رعایت دقیق قانون و دستورالعمل‌ها در زمینه سرویس‌های دانش‌آموزی ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی به خانواده‌ها، گفت: در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموران، باید رضایت مردم در نظر گرفته شود و تا جایی که امکان ثبت‌نام و رفع مشکلات موجود هست تسهیل‌گری شود و انتظارات محقق شود، کمااینکه در سطح شهرستان البرز، در زمینه آموزشی تربیتی‌وپرورشی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

همچنین غفوری فرماندار شهرستان البرز در این جلسه بیان کرد: ضرورت رسیدگی به موضوعات آموزش‌وپرورش در اولویت برنامه‌های ماست.

فرماندار شهرستان افزود: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان در ابعاد مختلف وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را به فاز عملیاتی برسانیم.

علی عباسیان، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان البرز، به ارائه گزارش آماری از میزان تحقق اهداف آموزش‌وپرورش شهرستان و میزان کمی‌وکیفی پیگیری موضوع ساخت مدارس جدید و تلاش در جهت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی درشهر الوند پرداخت.

گفتنی است؛ پیگیری تمدید حق انتفاع زمین ۴هزار و ۲۰۰متری شهر شریفیه جهت ساخت هنرستان دخترانه، پیگیری و مساعدت لازم در خصوص موضوع مالکیت زمین مدرسه روستای قزقلعه، اهدای زمین جهت ساخت چمن مصنوعی با اخذ مصوبه شورا، همکاری شهرداری و شورای شهر در خصوص واگذاری زمین‌های با کاربری آموزشی به مدارس غیر دولتی، بخشی از دستورات جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =