آغاز رزمایش صرفه جویی در آب و برق درچهارمحال وبختیاری

رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق به میزبانی سپاه به صورت ارتباط تصویری با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب با نام حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از فرماندهان و مسئولین، با برقراری ارتباط ویدئویی با سپاه‌های استانی و رده‌ها آغاز شد.

سردار علی محمد اکبری در حاشیه این رزمایش، گفت: سپاه در خیلی از موضوعات برای کمک به دولت پیشقدم است ازجمله در صرفه جویی مصرف آب و برق که طی سالهای گذشته برنامه بر مبنای کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب و برق بود و بحمدالله به نتیجه مطلوب رسید.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: امسال هم رزمایش با عنوان رزمایش صرفه جویی در مصرف آب و برق با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف در مجموعه های مختلف سپاه از جمله؛ پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج و پادگان های سپاه در حال انجام است که الگویی برای ادارات مختلف و مجموعه های نیروهای نظامی و انتظامی خواهد بود و به مجموعه خانواده های کارکنان هم سرایت خواهد کرد تا در مجموع بتوانیم صرفه جویی خوبی را در ایام تابستان از امروز اول تیر تا پایان شهریور داشته باشیم که با مشکلات قطعی برق یا کمبود آب مواجه نشویم

مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری هم گفت: دو ارگان خیلی مهم و حساس در سطح استان که شرکت برق را در طول سال به جهت تأمین انرژی مناسب کمک می کنند، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نیروی انتظامی در بخش حفاظت و نگهداری تجهیزات و سپاه هم هرساله در مواقع پیک به کمک و یاری شرکت توزیع برق می آید تا ما بتوانیم انرژی مطمئنی را برای مشترکان عزیز تأمین نماییم.

فرهزاد هدف از برگزاری این رزمایش را نظم بخشی و انتظام دادن به مصرف آب و برق دانست و گفت: با ادارات و موسسات متخلف که پرمصرف هستند برخورد می شود.

وی از کنترل شرکت توزیع برق بر ۱۵۰ بانک اعم از سرپرستی و شعبات مختلف تا ۴۶۰ ساختمان اداری در استان خبرداد و افزود: انتظار داریم از مجموع ۶.۵ مگاوات برقی که مصرف داریم، حدود ۲.۵ تا ۳ مگاوات صرفه جویی شود تا به تأمین انرژی مراکز حساس و درمانی و مراکز خانگی کمک کند

احمدرضا محمدی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اظهار کرد: امروز آغاز رزمایش صرفه جویی در مصرف به کمک سپاه می باشد که بر اساس دستور مقام عظمای ولایت مبنی بر هم افزایی ارگان ها این اتفاق افتاده است.

محمدی افزود: در بحث آب شرب حدودا ۹۲ میلیون متر مکعب در سال مصرف داریم که حدود ۳۴ میلیون آن در تابستان مصرف می شود و رقم زیادی است که باعث می شود یک ناترازی در فصل تابستان ایجاد شود و پیش بینی ما این است که اگر بتوانیم ۳۰ درصد این رقم را کاهش دهیم یعنی ۲۷ میلیون متر مکعب در تابستان مصرف داشته باشیم، می توانیم بدون تنش آبی استان را از پیک مصرف عبور دهیم.

وی از برنامه ریزی های شرکت آب برای مدیریت مصرف و افزایش توان تولید و فرهنگ سازی کاهش مصرف خبر داد و گفت: دستگاه های دولتی شناسایی شده و اخطارهای لازم به مشترکان پرمصرف داده شده و اولویت ما برخورد با مشترکان بدمصرف و پرمصرف و اجرای برنامه مدیریت عرضه و تقاضاست.

سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به کاهش بارش ها و مشکل در تأمین آب و برق، تصریح کرد: همه باید به وزارت نیرو و دولت کمک کنیم.

امان اللهی افزود: مقرهای قابل توجهی نیروهای مسلح دارند و بحث صرفه جویی و مدیریت هزینه ها در این حوزه طی سنوات گذشته دردستور کار بوده و خوشبختانه موفقیت های خوبی را ما در کاهش مصرف و هزینه ها داشته ایم و همچنان بیش از گذشته در دستور کار است.

وی ادامه داد: با توجه به مأموریت و وظایفی که مجموعه انتظامی دارد، پشتیبانی از مأموریت و برخورد با تخلفات و حفاظت از مراکز و تأسیسات و جاهایی که نیاز به حفاظت دارند را برای خود الزامی می دانیم و تقاضا داریم همه پشتیبانی و حمایت لازم را داشته باشند تا فصل تابستان به خوبی سپری شود.

گفتنی است؛ این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی در سایر ادارات و نهادها برگزار می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =