شیوع گسترده سرطان‌های دستگاه ادراری در استان یزد

دبیر علمی همایش درمان سرطان‌های دستگاه ادراری گفت: استان یزد در زمینه ابتلا به سرطان پروستات در کشور صدرنشین است و سرطان مثانه و کلیه نیز از شایع‌ترین سرطان های دستگاه ادراری در استان به شمار می آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ دکتر برومند در همایش دو روزه تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دستگاه‌های ادراری در یزد با اشاره به افزایش بروز سرطان در این استان اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، بیان چالش‌ها و امکانات موجود در درمان سرطان در استان و ارائه راهکارهای مناسب به منظور درمان بهتر بیماران است.

وی افزود: روش‌های نوین تشخیصی درمانی سرطان‌های دستگاه‌های ادراری نیز در این همایش دو روزه مطرح می‌شود.

برومند خاطرنشان کرد: سرطان تک نفره قابل درمان نیست و بر این اساس ۱۰۰ نفر از متخصصان حوزه سرطان در این همایش حضور یافته و تکنیک‌های جدید رادیوتراپی دنیا را بیان می‌کنند.

دبیر علمی همایش با اشاره به صدرنشینی استان یزد در زمینه ابتلا به سرطان پروستات در کشور گفت: سرطان مثانه و سرطان کلیه نیز از شایع‌ترین سرطان های دستگاه ادراری در استان به شمار می آید.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش با بیان اینکه با افزایش سن جمعیت، میزان بروز سرطان در دو دهه آینده در ایران افزایش می‌یابد، گفت: افزایش بروز سرطان مخصوص ایران نیست و متوسط بروز این بیماری در جهان نیز در دو دهه آینده افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد که چاقی، کم تحرکی و کاهش مصرف میوه و سبزیجات در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها از جمله عوامل بالا بودن بروز سرطان در این استان است.

48

کد خبر 1644894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =