رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جهل را عامل افراط و تفریط خواند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار هیأت امنا و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که علم و دانش گسترش یافته است، فضای اجتماعی به سمت اعتدال و میانه‌رویی حرکت کرده است.

وی حادثه اخیر اسلو را نمونه بارز رشد افراط‌گرایی مسیحی و نژادپرستی خواند و با اشاره به اینکه ریشه‌های واقعی و عمیق این حادثه در آینده مشخص خواهد شد، تأکید کرد: به نظر می‌رسد فاشیسم غربی، صهیونیسم و افراط‌گرای مسیحی در حال رسیدن به نقطه مشترک جدیدی در مسیر توسعه تندروی در جهان غرب هستند، همان‌گونه که حاصل اشتراک‌نظر یهود و نصاری موجب ایجاد غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی را به هوشیاری در برابر ظهور و ریشه دوانیدن هرگونه افراط‌گرایی در جهان اسلام و مسیحیت فراخواند و گفت: شناخت صحیح این پدیده و پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل این‌گونه خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیأت امنا و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به نحوه شکل‌گیری این واحد بزرگ علمی تصریح کرد: در فضای انقلابی سالهای اولیه جمهوری اسلامی، حرکت به سمت تقویت بخش خصوصی ارتداد سیاسی و کاری تجملی محسوب می‌شد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به جایگاه والای علم و دانش در دین اسلام تأکید کرد: هر چه انسان‌های عالم در جامعه بیشتر شود، علم توسعه می‌یابد و در کنار آن پیشرفت جامعه زودتر تحقق خواهد یافت. 

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد به اشاره به مشکلات دیرین پیش روی توسعه و پیشرفت این دانشگاه گفت: اصل باید این باشد که هر کس در هر جا برای توسعه علم و دانش فعالیت کرد باید قدردان و شاکر او بود نه اینکه پیش پای او سنگ‌اندازی کرد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با همه مشکلات پیش روی این شجره طیبه و کوته‌نظری‌ها و حسادت‌ها، پیشروی و توسعه کمّی و کیفی بی‌وقفه دانشگاه ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پای دانشگاه آزاد در سراسر جهان و تمام قاره‌ها باز شده، به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورها از جمله چین و کانادا هم درخواست ایجاد شعبه در خاک خود را کرده‌اند. 

ایشان تأکید کرد: از سنگ‌اندازی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و مانع‌تراشی‌ها نهراسید و با عزم و اراده جدّی به پیشبرد اهداف بلند علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیندیشید. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برنامه پنج ساله آینده دانشگاه آزاد را بسیار وسیع و کیفی خواند و گفت: در برنامه‌های آینده به سمت توسعه مقاطع عالی، ایجاد واحدهای علوم و تحقیقات در سراسر کشور تأسیس مراکز فناوری‌های نوین و اتصال پژوهش به تولید و ایجاد ثروت و حمایت بیش از پیش از پژوهشگران خواهیم رفت. 

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قم را یکی از مراکز اصلی دانشگاه آزاد اسلامی و حلقه اتصال حوزه و دانشگاه خواند و تأکید کرد: به دلیل جایگاه والای علمی و دینی شهر قم، علم و دانش می‌تواند از این نقطه به سایر نقاط کشور سرازیر شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی نظری IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آقای هاشمی دوباره یادش رفت که در خطبه های نماز جمعه در باره ی اقتصاد چه می گفت. سخنان ایشان کتاب شده است بروید و بخوانید و پیدا کنید "سرمایه داران گردن کلفت و..." از این حرف ها را در آن کتاب که بیشتر بوی ایده های کمونیستی مداد.
  • مهدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    آقای هاشمی روشنفکری است شجاع و متدین که درک درستی از احکم ثانویه داشته و از اینرو ایده آل گرایی واقع بین هستند .خدا ایشان و رهبری معظم را حفظ نماید .