روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

مدیر طرح تامین کالای وزارت صنایع در مورد آخرین وضعیت «طرح خرید خودرو از محل یارانه نقدی»، گفت: این طرح متوقف نشده و هم اکنون متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت «بهین یاب»، نسبت به خرید خودرو از محل یارانه نقدی اقدام کنند.

کیومرث فروتنی با اشاره به این مطلب افزود: تا جایی که من در جریان هستم، چند ده نفر در این طرح شرکت کرده‌اند، اما هنوز اقدامی را در راستای پرداخت ودیعه اولیه و صدور وکالت نامه (بابت برداشت شرکت خودروساز از حساب یارانه) انجام نداده‌اند.


به گفته وی، کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، به طور متوسط ماهانه 170 هزار تومان از حساب یارانه نقدی آنها بابت اقساط خودرو خریداری شده ، برداشت خواهد شد. اظهارات مدیر طرح تامین کالای وزارت صنایع در شرایطی است که طبق طرح مذکور بنا بود پراید در سبد کالاهای اقساطی وزارت صنایع قرار گرفته و متقاضیان بتوانند با استفاده از یارانه نقدی خود، اقدام به خرید این محصول بکنند. روش کار نیز چنین بود که متقاضیان می‌بایست 60 درصد مبلغ خودرو را به عنوان ودیعه پرداخت کرده و مابقی پول خودرو را با سودی 12 درصد طی 24 ماه از طریق یارانه نقدی خود به سایپا بپردازند.

هرچند توافقات لازم در این مورد انجام شده، اما با این حال مدیرفروش سایپا چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد که این شرکت برای آغاز طرح منتظر «قرارداد» شدن این تفاهم‌نامه است. اظهارنظر مدیرفروش سایپا این شائبه را به وجود آورد که طرح ورود پراید به سبد کالاهای اقساطی وزارت صنایع، منتفی شده و دیگر خبری از پراید قسطی نخواهد بود. با این حال، صحبت‌های مدیر طرح تامین کالا با خبرنگار ما، حکایت از آن دارد که طرح مذکور آغاز شده، اما سرانجام آن مشخص نیست. فروتنی در این مورد که آیا سایپا از شرکت در این طرح منصرف شده، تاکید می‌کند: سایپایی‌ها از حضور در طرح موردنظر انصراف نداده‌اند، اما می‌خواهند تفاهم نامه‌ای که امضا کرده‌ایم، از لحاظ حقوقی و قانونی محکم‌تر شود.

وی می‌افزاید: ما نیز متن تفاهم‌نامه را به معاونت حقوقی وزارت صنایع داده‌ایم تا اقدامات لازم را در این مورد انجام داده و این تفاهم نامه به «قرارداد» تبدیل شود. طرح خرید خودرو از محل یارانه نقدی از اوایل اردیبهشت ماه مطرح و هر بار اعلام شد که این طرح «هفته بعد» به اجرا در می‌آید، با این حال هنوز نه متقاضیان پولی پرداخته‌اند و نه بالطبع سایپا خودرویی را به آنها تحویل داده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیس IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه پرایدم شد ماشین؟