ریزش بازار کریپتو قیمت بیت کوین را تا چه عددی خواهد رساند؟

قیمت بیت کوین اخیرا کاهش یافته و زیر هجده هزار دلار هم رسیده است. اما سوال اینجاست که این کاهش تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

کاهش قیمت بیت کوین در روزها و هفته‌های اخیر بسیار محسوس بوده است. چند روز پیش، ارزش بیت کوین به زیر هجده هزار دلار هم رسید که این پایین‌ترین قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. سقوط و کاهش قیمت این ارز دیجیتال محبوب بعد از آن روی داد که بانک مرکزی ایالات متحده گزارش تورمی خود را بیرون داد و تصمیم گرفت نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد.

کارشناسان بازارهای مالی جنگ روسیه و اوکراین را نیز یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازارهای سهام و کریپتو می‌دانند. وضعیت تورم در حال حاضر به حدی وخیم است که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بازار کریپتو اینک تحت تاثیر بازار سهام قرار دارد و اوضاع جهانی بر این بازار نوظهور نیز تاثیر می‌گذارد. تاثیرپذیری بازار کریپتو از بازار بورس به دلیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ وال‌استریت در ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم است.

سطوح حمایتی پیش‌روی قیمت بیت کوین

اگر حرکت نزولی بیت کوین باز هم ادامه پیدا کند، محدوده هفده هزار دلار اولین محدوده حمایتی است که باید امیدوار باشیم پادشاه ارزهای دیجیتال از آنجا حرکت برگشتی خود را آغاز کند. اگر این محدوده نیز شکسته شود و قیمت بیت کوین به زیر هفده هزار دلار برسد، چهارده هزار دلار محدوده حمایتی بعدی است.

برگشت بیت کوین از محدوده چهارده هزار دلار به عوامل اقتصاد کلان در سطح جهان بستگی دارد. تصمیمات بانک مرکزی ایالات متحده در این میان بسیار تاثیرگذار است. اگر بانک مرکزی امریکا همچنان نتواند تورم را کنترل کند و اقدام به بالا بردن بیشتر نرخ بهره کند، بیت کوین نیز با وضعیت دشواری روبرو خواهد شد. بعضی از تحلیلگران حتی شکسته شدن سطح چهارده هزار و بازگشت بیت کوین به محدوده ده هزار دلار را دور از ذهن نمی‌دانند.

البته توجه داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند کف قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کند و عوامل مختلفی قیمت این ارز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. تحلیلگران با استفاده از تحلیل تکنیکال و با توجه به اوضاع اقتصاد کلان حال حاضر جهان پیش‌بینی‌هایی در این زمینه می‌کنند که هیچ کدام از آن‌ها صد درصد درست نیستند. تحلیلگران زیادی نیز اعتقاد دارند که بازگشت اخیر بیت کوین به حوالی هفده هزار دلار کف قیمت این ارز بوده و بعد از این، حرکت صعودی را شاهد خواهیم بود.

پس یک تریدر خوب باید خود را برای همه احتمالات آماده کند و همواره حد ضرر را در معاملات خود اعمال کند. یک تریدر خوب تنها پولی را وارد بازار می‌کند که توان از دست دادن آن را دارد. معامله‌گران حرفه‌ای خوب می‌دانند که کسی توان پیش‌بینی دقیق بازار را ندارد و هر چیزی می‌تواند در بازار کریپتو روی دهد.

بازگشت 70 درصدی قیمت بیت کوین

آخرین باری که بیت کوین قیمت بالای 50 هزار دلار را تجربه کرد به 25 دسامبر 2021 برمی‌گردد. بیت کوین با وجود نوساناتی که داشته است، اینک حدود 70 درصد از قله تاریخی حدودا 68 هزار دلاری خود فاصله دارد. بیت کوین این قله تاریخی را در دهم نوامبر سال 2021 رقم زد و بعد از آن کاهش قیمت این ارز دیجیتال شروع شد.

اکنون چند روزی است که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در محدوده 19 تا 22 هزار دلار در حال نوسان است. بیت کوین سال 2022 را خوب شروع کرد و امیدهای زیادی به بالا رفتن قیمت آن می‌رفت. اما کم‌کم سیاست‌های بانک مرکزی ایالات متحده و اوضاع جهان وضعیت را به ضرر بیت کوین تغییر داد.

هنوز هم کارشناسان زیادی بر این باورند که پادشاه ارزهای دیجیتال صعود به قیمت 100 هزار دلار را تجربه خواهد کرد. این افراد معتقدند که بیت کوین برای رسیدن به این قیمت تنها به زمان نیاز دارد. بازار کریپتو بسیار پرنوسان است و در آینده نیز شاهد افت و خیزهای زیادی در این بازار خواهیم بود.

توصیه‌های کارشناسان برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو

کارشناسان معتقدند که افراد نباید همه سرمایه خود را وارد بازار کریپتو کنند زیرا این بازار جدید و نوپا است و با خطرات زیادی مواجه است. جذابیت‌های این بازار نباید سرمایه‌گذاران را از بازارهای دیگری مانند بازار طلا و املاک غافل کند.

ریزش بازار کریپتو قیمت بیت کوین را تا چه عددی خواهد رساند؟

از طرف دیگر، رها کردن بازار کریپتو نیز کار درستی نیست زیرا این بازار پتانسیل بسیار بالایی دارد. اگر مقداری از پورتفولیوی خود را به بازار کریپتو اختصاص دهید و نتیجه مطلوب را بگیرید، پورتفولیوی شما بسیار رشد خواهد کرد. کریپتو بازاری جدید و سرشار از موقعیت‌های طلایی است و همه باید سعی کنند که سهمی در آینده این بازار داشته باشند.

کاهش قیمت بیت کوین چه پیامی را به سرمایه‌گذاران می‌دهد؟

سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین باید انتظار چنین نوساناتی را داشته باشند. توصیه می‌شود که این افراد در هنگام پایین رفتن قیمت‌ها زیاد به تماشا کردن پورتفولیوی خود نپردازند. اگر شما واقعا به آینده بیت کوین و بازار کریپتو اعتقاد دارید، به این نوسانات بی‌اعتنا باشید و هدف‌هایی درازمدت را برای خود ترسیم کنید.

نوسانات بازار کریپتو همواره موجود خواهد بود و شما به عنوان سرمایه‌گذار باید به آن عادت کنید. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که افراد بیش از 5 درصد از پورتفولیوی خود را به بازار کریپتو اختصاص ندهند. در این حالت، سرمایه‌گذاران هیچ استرسی نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند این نوسانات را تحمل کنند.

اگر شما اصول سرمایه‌گذاری را رعایت کرده‌اید و تنها پولی را وارد بازار کریپتو کرده‌اید که توان از دست دادن آن را دارید، پس یک استراتژی طولانی‌مدت را اتخاذ کنید و کوین‌های خود را در کیف پول‌های امن ذخیره و رها کنید. ممکن است چند سال آینده همین کوین‌ها افزایش قیمت شدیدی را تجربه کنند و شما را به آرزوهایتان برسانند.

ریزش بازار کریپتو قیمت بیت کوین را تا چه عددی خواهد رساند؟

پس سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نگران قیمت بیت کوین نیستند و از نوسانات بازار لذت می‌برند. اگر شما اینک استرس زیادی در این بازار دارید، مطمئن باشید که اصول سرمایه‌گذاری در این بازار را رعایت نکرده‌اید و برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باید سعی کنید پول کمتری را ورد بازار کنید. احساسات و عواطف بزرگترین دشمنان یک تریدر هستند، مواظب باشید که تحت تاثیر عواطف خود اقدام به فروش نابجا نکنید.

چه چیزهایی پشت افت قیمت بیت کوین بودند؟

عوامل زیادی در کاهش‌های اخیر قیمت سلطان ارزهای دیجیتال تاثیر داشته‌اند. بیماری کرونا ضربه وحشتناکی به اقتصاد جهانی وارد کرد و بسیاری از کسب‌وکارها را از بین برد. این بیماری کمک بسیاری به افزایش تورم کرد و این افزایش بی‌سابقه تورم نیز دولت ایالات متحده و بانک مرکزی این کشور را مجبور به واکنش‌هایی مانند افزایش نرخ بهره کرد.

سیاست‌های دولت بایدن (Biden) نیز در این میان بی‌تاثیر نبودند و به کاهش قیمت بیت کوین کمک کردند. از طرف دیگر، معامله‌گرانی نیز وارد بازار کریپتو شده بودند که به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت علاقه داشتند. این افراد با مشاهده کاهش ارزش بیت کوین اقدام به فروش کردند و یک فشار فروش بی‌سابقه را در بازار ایجاد کردند.

این‌ها همگی عواملی بودند که در کنار عوامل کوچک‌تری مانند اظهارات منفی ایلان ماسک به کاهش قیمت بیت کوین کمک کردند. نظر شما چیست؟ آینده بیت کوین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص کریپتو و ارزهای دیجیتال می‌توانید به سایت اکسبیتو به نشانی زیر مراجعه کنید.

آدرس وب سایت اکسبیتو: https://exbito.com

آدرس اکسبیتو : تهران، پونک، اشرفی اصفهانی جنوب به شمال، خیابان طباطبایی

تلفن اکسبیتو: ۹۱۰۲۶۶۸۰-۰۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =