کمبود نقدینگی و مواداولیه از دلایل اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی است

معاون سازمان صنایع کوچک ایران گفت: از مجموع ۷۶هزار واحد صنعتی در کشور تعداد ۱۲هزار و ۶۷واحد تعطیل هستند که عمده دلایل تعطیلی این واحد ها کمبود نقدینگی و مواد اولیه و نبود بازار و فرسودگی واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزالله قربانی، معاون سازمان صنایع کوچک ایران مهمان ویژه هجدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور که در مجموعه ایرانیان قزوین برگزار شد، ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی و مشکلات عمده آن‌ها پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۷۶هزار واحد صنعتی در کشور تعداد ۱۲هزار و ۶۷واحد تعطیل هستند که عمده دلایل تعطیلی این واحدها کمبود نقدینگی و مواد اولیه نبود بازار و فرسودگی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی است که از فن‌بازارها درخواست می‌کنیم دلایل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی را شناسایی و برای حل آن‌ها راهکار ارائه کنند.

او افزود: از ۲۹فن‌بازار منطقه‌ای کشور تعداد ۱۸فن‌بازار با متولی‌گری شرکت شهرکهای صنعتی اداره می‌شوند.

قربانی با اشاره به برنامه‌های سازمان صنایع کوچک در حوزه توسعه فناوری، نوآوری و ارائه خدمات توسعه کسب‌وکار گفت: در راستای حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی و فناوری در سال گذشته تعداد ۱۴۸قرار داد واگذاری به مساحت ۴۸هکتار با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

این مسئول صنعتی از ایجاد ۶شهرک فناوری تخصصی در کشور خبرداد و افزود: این شهرکها در زمینه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در مشهد، قطعات خودرو در تبریز، الکترونیک و صنایع غذایی در ارومیه، فناوری نوین در اصفهان، صنایع شیمیایی در فارس و کانی غیر فلزی در همدان است که با هدف ایجاد زیر ساخت‌ها در تامین امکانات فیزیکی و خدمات نرم‌افزاری برای ارتقای توان رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده است.

قربانی ادامه داد: با راه‌اندازی ۳۸کلینیک کسب‌وکار در شهرکهای صنعتی کشور اقدامات مهم دیگری از جمله ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای و مراکز مبادله فناوری با سایر کشورها در راستای تامین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری‌های نوین، بهبود فرایند مبادلات فناوری و ارتقاء خدمات در اولویت سازمان قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: همچنین ۱۸فن‌بازار منطقه‌ای با مسئولیت شرکت شهرکهای صنعتی و همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری فعال شده‌اند.

در این نشست همچنین کمال محمدی مشاور رئیس پارک فناوری پردیس، حسین ساروخانی رئیس هییت مدیره کارگزاران فن‌بازار منطقه‌ای استان و نماینده بروکرها در شورای عالی فن‌بازار کشور، شهریار غمامی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرشیا فن‌آوران کیمیا و ایمان رهنما فلاورجانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الماس فناوران گیتی حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =