۶۷ نفر
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
مرغ ۹ هزار تومان ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نوشت: در حالی که قیمت مرغ در روزهای گذشته تا ۶۴ هزار تومان افزایش یافته بود دوباره کاهش یافت و اکنون در بازار به ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم مرغ در روزهای گذشته با افزایش قیمت به نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان خود رسید اما اکنون دوباره قیمت آن کاهش یافته و حدود ۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ در برخی واحدهای صنفی حتی تا ۶۴ هزار تومان نیز افزایش یافت که به دلیل گران فروشی و گران خرید مرغ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: مرغداران برای اینکه بتوانند مرغ را بالاتر بفروشند در برخی از روزها از عرضه مرغ خود به بازار می کاهند تا قیمت این محصول افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی که مرغداران به حال خود رها شوند هر کیلوگرم مرغ را به ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌رسانند اما با توجه به کشش فعلی بازار امکان فروش بالاتر ندارند.

وی اظهار داشت: بر واحدی‌های صنفی سطح شهر برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نظارت می‌شود اما بر خود واحدهای صنفی نظارتی نمی‌شود و به همین منظور مرغ در مقاطعی این محصول را به قیمت بالاتری به دست واحد های صنفی برای فروش می رسانند که در نتیجه این محصول با قیمت بالاتری نیز به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

یوسف خانی گفت: به جای جریمه واحدهای صنفی در زمان افزایش قیمت مرغ باید مرغداری‌ها را جریمه کنند زیرا مرغ فروشی ها نقشی در افزایش قیمت ها ندارند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =