هواپیمای سی-۱۷ در نمایشگاه هوایی بوفالو به پرواز در آمد. بوئینگ سی-۱۷ گلوبمستر ۳ پس از لاکهید سی-۵ گالکسی بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکا است. این هواپیما توانایی رساندن انواع بار و نیروها را با سرعت بالا به پایگاه‌های منطقهٔ نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می‌تواند نیروهای تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر جابه‌جا کند. دیگر ویژگی آن توانایی جابه‌جایی مجروحان جنگی در شرایط سخت است. این توانایی‌های متفاوت باعث افزایش قدرت ناوگان باربری نیروی هوایی آمریکا در سراسر جهان شده‌است. اثرگذاری حمل نیروها با هواپیما به توانایی آن‌ها در انتقال سریع و مداوم نیروها به نزدیک‌ترین مکان ممکن در میدان جنگ مربوط است.

هواپیمای سی ۱۷ ساخته شده توسط بوئینگ توسط گروه ۳ نفره اداره می‌شود (یک خلبان، یک کمک خلبان و یک مسئول انبار)، همین میزان کم نیروی انسانی مورد نیاز و در نتیجهٔ آن هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد. سی-۱۷ توانایی حمل تمامی ابزارهای قابل حمل هوایی ارتش ایالات متحده را دارد.

حداکثر وزن بار برای این هواپیما حدود ۱۷۰٫۹۰۰ پوند (۷۷٫۵۱۹ کیلوگرم) است و بیشترین وزن آن برای بلند شدن می‌تواند حدود ۵۸۵٫۰۰۰ پوند (۲۶۵٫۳۵۲ کیلوگرم) باشد. با باری با وزن ۱۶۹٫۰۰۰ پوند (۷۶٫۶۵۷ کیلوگرم) و ارتفاعی برابر ۲۸٫۰۰۰ پا (۸٫۵۳۴ متر)، سی-۱۷ بدون سوخت‌رسانی دوباره می‌تواند حدود ۲٬۴۰۰ مایل دریایی (۴۴۰۰ کیلومتر) پرواز کند. سرعت آن در حال کروز (بهترین حالت پرواز) حدود ۴۵۰ گره دریایی (۸۳۰ km/h) است. این هواپیما می‌تواند حدود ۱۰۲ چترباز به همراه وسایلشان را به هدف برساند.

این هواپیما توانایی نشست و برخاست در باندهای کوچک را دارد. هواپیمای سی ۱۷ توانایی نشستن و بلند شدن در باندی با طول ۳٫۵۰۰ پا (۱٫۰۶۷ متر) و با عرض ۹۰ پا (۲۷ متر) را دارد. حتی در این باند بسیار باریک این هواپیما می‌تواند دور بزند.

۶۹۲۶۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =