۶ نفر
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
دوربین مدار بسته

امروزه با بهره­ گیری از دوربین­ های مداربسته می ­توان به­ طور ۲۴ ساعته از اموال و اشیاء گران­ بهای خود محافظت کرد.

  1. دوربین های مدار بسته در انواع و اشکال مختلف در بازار موجود هستند که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. برای انتخاب هر نوع دوربین، در ابتدا باید به ویژگی های آن و عملکردی که از آن انتظار داریم توجه کرد. در ادامه به بررسی نکات قابل‌توجه در خرید دوربین مدار بسته می پردازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

دوربین های مدار بسته بر اساس تکنولوژی در ۲ نوع آنالوگ و تحت شبکه طراحی و تولید می شوند. دوربین‌های توربوHD، AHD، HDCVI و HDTVI که در بازار موجود هستند با بهره گیری از تکنولوژی آنالوگ طراحی‌شده‌اند. این دوربین ها علی‌الخصوص نوع AHDبه دلیل قیمت مناسب و کیفیت ایده آل مورد توجه کاربران زیادی قرارگرفته است.

دوربین هایی با تکنولوژی تحت شبکه در پردازش تصاویر در شبکه قدرتمندتر عمل می کنند و تصاویر ضبط‌ شده توسط این دوربین ها از کیفیت بالاتری برخوردار است. از این نوع دوربین می توان در طراحی سازه های ساختمانی و شهری بهره برد اما به دلیل قیمت بالا کمتر از آن استقبال می شود.

شکل انواع دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته از نظر کارایی و طرح ظاهری انواع مختلفی دارند که اهم آن شامل دوربین چشم ماهی، دام، بولت، کیوب، اسپیددام و پین هول می شود.

· دوربین چشم ماهی قابلیت دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه را دارد. به دلیل وجود لنز ثابت در بدنه این دوربین، برای نصب در مرکز سقف مناسب است.

· دوربین دام ظاهری شبیه به گنبد دارد و به دلیل قابلیت نصب بر روی سقف، برای فضاهای بسته مثل منازل، بیمارستان ها، بانک ها، ادارات و... مناسب است.

· دوربین بولت ظاهر استوانه‌ای دارد و بدنه آن از جنس فلز مقاوم و عایق رطوبت ساخته شده است. به همین دلیل برای نصب در فضا باز بسیار ایده آل است.

· دوربین کیوب دارای پایه است و قابلیت نصب روی میز، سقف و دیوار را دارد.

· اسپیددام دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه در راستای افقی و ۱۸۰ درجه در راستا عمودی است. این مدل می تواند تصاویر از فواصل دور را نیز ثبت کند و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تصاویر را دارد.

· دوربین پین هول به دلیل ابعاد کوچک به دوربین مخفی معروف است.

دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته بر اساس نوع لنز

در طراحی و ساخت دوربین های مدار بسته از دو نوع لنز ثابت و متغیر استفاده می شود. دوربین هایی با لنز ثابت دارای فاصله کانونی ثابت هستند که توانایی تنظیم میدان دید را از دوربین می گیرد و دوربین تنها یک فضا ثابت را نشان می دهد. ولی در دوربین های با لنز متغیر قابلیت تنظیم فاصله کانونی وجود دارد و می توان طبق توانایی لنز میدان دید را تغییر داد.

انواع دوربین مداربسته بر اساس ویژگی ها

دوربین های مدار بسته طبق ویژگی های خاص به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. با خرید سیستم اعلام حریق و نصب در کنار دوربین مداربسته می توان از عملکرد سیستم اعلام حریق مطلع شد. دوربین ها در بازار طبق ویژگی هایی مثل پشتیبانی از Wifi، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت ضد نور بودن و... مورد توجه کاربران قرار می گیرند.

دوربین مدار بسته باقابلیت دید در شب

قابلیت دید در شب نیز یکی از مواردی است که طبق آن می وان دوربین های مداربسته را دسته بندی کرد. دوربین دید در شب در ۲ نوع سیاه و سفید و رنگی موجود است. در دوربین دید در شب سیاه و سفید از مادون‌قرمز استفاده‌شده است. در دوربین های رنگی تصاویر ثبت‌شده در شب کیفیتی مانند تصاویر ثبت‌شده در روز دارد و برای ثبت جزئیات در شب کارآمد است.

دوربین مدار بسته

جمع بندی

در خرید دوربین های مدار بسته توجه به قابلیت ها و شکل ظاهری و کیفیت دوربین ضروری است. فروشگاه بیلیون بیت یک فروشگاه تخصصی در زمینه‌ی دوربین های مداربسته است. شما می توانید با خرید پکیج ۲ عددی دوربین مداربسته بیلیون بیت با خیالی آسوده از اموال و اشیا ارزشمند خود مراقبت کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =