قزوین از نظر تولید انرژی برق در ردیف استان‌های شاخص قرار دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: قزوین از نظر تولید و توزیع انرژی برق در ردیف استان‌های شاخص کشور است و در زمینه تلفات برق با ثبت ۶/۶درصد و میزان کاهش خاموشی‌ها وضعیت مناسبی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مسعود خواجه‌وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب‌وبرق منطقه مرکزی شمال کشور، اظهارکرد: قزوین در شاه‌راه حیاتی کشور و کریدور ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و به لحاظ خطوط ارتباطی و انتقال برق کشور هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

او افزود: شبکه توزیع برق استان قزوین در ردیف پایدارترین شبکه برق کشورمحسوب می‌شود که این پایداری با تلاش مجاهدانه و ایثارگرانه مجموعه همکاران برق منطقه‌ای زنجان و شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین محقق شده است.

خواجه‌وند تصریح کرد: در استان قزوین در بخش فوق توزیع دو پست ۴۰۰کیلوولت و ۹پست ۲۳۰کیلو ولت و ۴۳پست ۶۳مگاوات وجود دارد و همچنین در بخش توزیع بیش از ۱۲هزار دستگاه ترانس توزیع به ظرفیت و دوهزار و ۱۰۰مگاولت آمپر وجود دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: تمامی روستاهای بالای ۱۰خانوار استان که بالغ بر ۸۴۱روستا هستند از تسهیلات برق برخودار شده‌اند.

این مسئول گفت: قزوین از نظر تولید و توزیع انرژی برق در ردیف استان‌های شاخص کشور است و در زمینه تلفات برق با ثبت ۶/۶درصد و میزان کاهش خاموشی‌ها وضعیت مناسبی دارد.

او ادامه داد: در مدیریت بحران در تمام طرح‌های توسعه و احداث شبکه موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه جدی شرکت توزیع برق استان قرار داشته است.

خواجه‌وند بیان کرد: در امور پدافندی مشکلاتی وجود دارد که برخی تبدیل به بحران شده و در حال حاضر سرقت شبکه‌های توزیع به‌ویژه سیم‌های مسی از دغدغه‌های ما شده و متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که کابل‌های زمینی هم مورد دستبرد سارقان قرار می‌گیرد وبه همین دلیل برق‌رسانی و پایداری شبکه را تحت تاثیر قرار داده که برای آن باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: فرسودگی شبکه که دارای قدمت بالایی است بهره‌وری و پایداری شبکه را با مشکل مواجه کرده که برای احیاء شبکه‌های فرسوده نیازمند تخصیص اعتبار مخصوصا در بخش روستایی هستیم.

این مسئول افزود: استان قزوین دارای مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زیادی است و علی‌رغم این که شهرستان آوج و بخش‌های الموت و طارم در مناطق کوهستانی قراردارند از اعتبارات ویژه این مناطق بی بهره‌ایم.

خواجه وند همچنین تهدیدات سایبری را از دیگر بحران‌های صنعت برق دانست و اظهار کرد: حملات سایبری می‌تواند به شبکه‌های IT وOT آسیب‌های جدی وارد کند که برای پیگیری این آسیب‌ها نیازمند استقرار سیستم‌های خاص و تخصیص اعتبارات ویژه هستیم.

او ادامه داد: دستگاه‌های رمز ارز از دیگر چالش‌های صنعت برق است و هر چند در زمینه کشف و ضبط رمز ارزهای غیرمجاز بسیار موفق عمل کرده‌ایم اما چون تعدادی از رمز ارزها در منازل مسکونی مستقر شده شناسایی آن‌ها با مشکل روبه‌روست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: قزوین در ردیف استان‌های صنعتی و کشاورزی است که ۴۷درصد انرژی برق در بخش صنعت و ۲۲درصد در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود و استانی مولد است که در چرخه زنجیره مواد غذایی، دارویی، بهداشتی نقش موثری دارد لذا تامین برق این صنایع در اولویت قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =