بازداشت ۱۰ گروه فروش سوالات جعلی کنکور در کشور

رییس سازمان سنجش در بازدید وزیر علوم از سازمان سنجش آموزش کشور در کرج گفت: همکاری خوب وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و تمامی ارگان‌های امنیتی و حفاظتی باعث شد تاکنون ۱۰ گروه فعال در زمینه فروش سؤال‌های جعلی کنکور دستگیر شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، همزمان با برگزاری دومین روز آزمون سراسری (پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱)، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های تهران از سازمان سنجش آموزش کشور در کرج و فرآیند اجرایی آزمون بازدید کردند و سپس در نشستی چگونگی برگزاری مناسب‌تر آزمون‌های ورودی دانشگاه ها را بررسی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران در سازمان سنجش گفت: عملکرد این سازمان در چارچوب عدالت آموزشی و علمی باعث اعتماد ملی، ملت شریف ایران است که این سرمایه‌ای بسیار ارزشمند است و داوطلبان و خانواده محترمشان این اطمینان را دارند که هر داوطلب بر اساس تلاشی که کرده است نتیجه می‌گیرد.

دکتر زلفی گل با اشاره به بازدید قبلی که از قرنطینه سازمان سنجش داشتند گفت: عزیزانی را دیدم که چندین ماه در قرنطینه و به دور از خانواده و حتی نور آفتاب به سر می‌برند، آن‌ها جهادگرانی هستند که عمرشان را صرف برگزاری بزرگترین جریان علمی کشور می کنند تا جوانان این کشور با اطمینان خاطر در یک رقابت علمی و آموزشی شرکت کنند و ما اکنون ماحصل زحمات آن‌ها را در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشکر و قدردانی از حضور وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های تهران گفت: حضور شما عزیزان باعث دلگرمی همکاران پرتلاش سازمان سنجش در این شرایط ویژه برگزاری آزمون سراسری است.

دکتر پورعباس با اشاره به قرنطینه طولانی‌مدت همکاران برای آزمون سراسری گفت: آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی به خوبی برگزار شد که نتیجه تلاش شبانه‌روزی همه همکاران داخل قرنطینه و خارج از آن است.

وی گفت: در آزمون سراسری امسال بیش از ۵۴ هزار نیروی نظارتی و حدود ۷۰ هزار نیروی اجرایی جمعاً حدود ۱۲۴ هزار نیروی انسانی فعال در برگزاری آزمون هستند تا همه داوطلبان عزیز بدون هیچ نگرانی و در کمال آرامش در آزمون شرکت کرده و به نتیجه مطلوب دست یابند.

وی افزود: با پایان آزمون، با توجه به افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخنامه ها تمام تلاش همکاران سازمان بعد از برگزاری آزمون سراسری مربوط به تصحیح پاسخنامه‌ها است که امسال با توجه به تفکیک پاسخنامه‌ها تعدادشان ۳ برابر شده است که به یاری خداوند توانستیم دو دستگاه اسکنر جدید با سرعت بالا برای قرائت پاسخنامه‌ها تهیه کنیم تا بتوانیم نتایج را در شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام کرده و پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در مهرماه بدون تاخیر در کلاس های دانشگاه حاضر شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تمهیدات ویژه حفاظتی و امنیتی آزمون سراسری ۱۴۰۱ گفت: برای اولین بار قضات ویژه در تهران و همه استان‌ها منصوب شدند که به سرعت با استناد به مستندات و ادله به پرونده رسیدگی کنند. همچنین همکاری خوب وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و تمامی ارگان‌های امنیتی و حفاظتی باعث شد ۱۰ گروه فعال در زمینه فروش سؤال‌های جعلی کنکور دستگیر شوند تا همه داوطلبان عزیز بدون هیچ نگرانی و در کمال آرامش در آزمون شرکت کرده و به نتیجه مطلوب دست یابند.

بیشتر بخوانید:

ده توصیه‌ مهم به داوطلبان کنکور

جایگاه ریاضیات؛ وضعیت آموزش و پرورش و نظام کنکور

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =