آماده باش کلیه نیروهای امدادی برای زلزله هرمزگان

رئیس جمعیت هلال احمر بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: عملیات امدادرسانی تا بازگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله ‌زده و پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند. ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اعلام کرد ششمین زلزله بامداد امروز شنبه (یازدهم تیر ۱۴۰۱) در استان هرمزگان زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در ساعت سه و ۴۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه حوالی بندر خمیر و بندر لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۵.۳۷ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۵ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت زلزله بامداد امروز در هرمزگان: ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم

انتقال هوایی مصدومان زلزله بندر خمیر به بیمارستان

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =