آغاز فعالیت رسمی پایگاه‌های سنجش نوآموزان در استان سمنان/پیش‌بینی سنجش 20 هزار نوآموز آماده ورود به مدرسه

هفت پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان سمنان، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان، در نقاط مختلف کار خود را آغاز کرد.

دکتر محمد شاه حسینی در حاشیه آیین افتتاح پایگاه سنجش سمنان؛ با بیان اینکه برنامه سنجش نوآموزان جزو اسناد بالادستی و در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد، اظهار کرد: هدف از تشکیل پایگاه و اجرای برنامه سنجش، ارزیابی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی کودکان و نوآموزان آماده ورود به دبستان است تا آن هایی که دچار نقص، آسیب یا اختلالاتی هستند، شناسایی شوند.

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید 20 هزار نوآموز در پایگاه های هفتگانه سنجش استان مورد ارزیابی قرار گیرند که از این تعداد 13 هزارنفر نوآموز بدو ورود به دبستان و مجموعا 7 هزارنفر نوآموز آماده ورود به دوره پیش دبستانی هستند.

وی افزود: از آغاز برنامه سنجش در استان تاکنون 2 هزار و 590 نفر نوآموز از طریق مدارس خود نوبت دریافت کرده اند و فرآیند ارزیابی 464 نوآموز انجام شده است.

گفتنی است آیین افتتاح رسمی پایگاه سنجش سمنان با حضور سرپرست آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی، مدیر آموزش و پرورش سمنان و رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، صبح امروز در مرکز آموزش استثنایی امیدنجات سمنان برگزار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =