کمبودگروه خونی O و AB منفی در اصفهان/ممنوعیت اهدای خون معتادان صنعتی

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره دو گروه خونی O منفی و AB منفی در اصفهان به سه روز کاهش یافته و نیازمند به اهدای خون در این دو گروه خونی هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علی فتوحی با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه ماه نخست امسال شاهد افزایش ۱۱.۹ درصدی اهدای خون در استان اصفهان بوده‌ایم.

وی افزود: در سه ماه امسال توزیع پلاکت رندوم ۹ درصد و تولید پلاکت آفرزیس ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماه امسال ۴۴ هزار و ۷۳۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۰۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان اصفهان افراد ۳۰ تا ۴۵ سال است، تصریح کرد: این در حالی است که اهدای خون از گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال انجام می‌شود؛ فرهنگسازی در زمینه مشارکت جوانان و بانوان برای اهدای خون در دستور کار است.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر : ذخیره دو گروه خونی O منفی و AB منفی در اصفهان به سه روز کاهش یافته و نیاز به اهدای خون در این دو گروه خونی هستیم، گفت: ذخیره دیگر گروه‌های خونی ۸.۵ روز است.

وی با بیان اینکه نیاز بیمارستان‌ها به پلاکت متفاوت است و باید نسبت به ذخیره گروه‌های خونی توجه داشته باشیم، افزود: زمان نگهداری هر پلاکت نیز سه تا پنج روز است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سه اهدا کننده گروه خونی نادر از جمله گروه خونی بمبئی در اصفهان ثبت شده است، افزود: اطلاعات این سه نفر اهدا کننده را ذخیره داریم تا در صورت نیاز آنها را فراخوان کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز اهدای خون در دستور کار است، ادامه داد: در این زمینه پیگیری اعتبارات دولتی برای تأمین زمین برای ساخت مرکز اهدای خون در دستور کار است.

فتوحی گفت: سعی داریم با همکاری خیران توسعه مراکز اهدای خون را در سطح استان دنبال کنیم.

وی در خصوص دریافت خون از افراد معتاد نیز گفت: امکان دریافت خون از مصرف کنندگان مواد مخدر سنتی را داریم اما مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی و تزریق کنندگان مواد مخدر از اهدای خون معاف هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =