شارژ ارزان قیمتی که ۵۰ میلیون تومان آب خورد

مهر نوشت: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازی صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه ارزان قیمت خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب بانکی وی توسط فرد یا افراد ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک سایت مواجه شدم که شارژ ارزان قیمت داشتند، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌نماید.

وی گفت: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد سایت جعلی فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام نموده است

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبارمصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و … می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

رصد لایوهای اینستاگرامی توسط پلیس فتا

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =