قزوین جزء ۵استان برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: فعالیت گشت‌های محله‌محور رضویون برای تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است که در خصوص پیشگیری از وقوع جرم، قزوین جزء ۵استان برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در اولین نشست گشت‌های محله‌محور رضویون که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه فعالیت گشت‌های محله‌محور رضویون تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است و بحمدالله بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته؛ استان قزوین جزء ۵استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است و بدون‌شک تلاش‌ها و زحمات انجام شده، جای تقدیر دارد.

او افزود: گشت‌های محله‌محور بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور اجرایی شده و شیوه‌نامه استانی آن نیز به تصویب رسیده و در کاهش وقوع جرائم نیز موثر بوده و باید نواقص و کاستی‌های اجرا برطرف شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: بحث آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت‌های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است و باید در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: فعالیت این گشت‌ها به صورت استانی اجرایی می‌شود و دادستان شهرستان‌ها باید زمینه فعالیت آن‌ها را با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها فراهم کنند و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت گشت‌های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت‌های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه‌ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

او همچنین ادامه داد: عوامل گشت‌های محله‌محور سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی را متحمل می‌شوند و بدون هیچ چشم‌داشتی کمک کار هستند، فلذا باید حداقل امکانات برای آن‌ها فراهم شود تا با کمترین دغدغه و با انگیزه بیشتر در سطح جامعه حاضر شوند.

علی شعبانی یادآور شد: با یک همت و کمک جهادی و حمایت همه‌جانبه از این گشت‌ها می‌توان در کاهش برخی جرائم در سطح جامعه اثرگذار بود و از وقوع خسارت به شهروندان و اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های مسترک باید هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی و بسیج برقرار شود و با رفع خلاءها و هم‌پوشانی اقدامات از وقوع برخی جرائم جلوگیری شود و قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه آفت محسوب می‌شود و اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =