واکنش معاونان چهار شرکت اصلی وزارت نفت نسبت به معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت با گذشت سه روز از معرفی وی قابل توجه است.

 آذرجزایری: دوتن از این معاونان (مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی،مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی) با انتشار اخباری سعی کرده اند به نوعی حمایت خود از این وزیر پیشنهادی را اعلام کنند.

اگرچه این معاونان در زمان حضور علی آبادی در نفت نیز از جمله اولین مدیرانی بودند که از حضور وی در نفت اعلام  حمایت کرده اند اما با این حال  اینگونه تحلیل می شود که این دو معاون در تلاش اند تا با ابراز حمایت از نامزد پیشنهادی نفت جای پای خود را در سمت فعلی حفظ کنند.

در این میان احمد قلعه بانی و جواد اوجی در خصوص حضور رستم قاسمی در نفت سکوت اختیار کرده اند.

در این میان آنچه پیش بینی می شود برکناری قلعه بانی از سمت مدیریت شرکت ملی نفت در روزهای ابتدایی پس از انتصاب رستم قاسمی در نفت است.

براساس شنیده ها بزودی احمد قلعه بانی از این سمت برکنار و پیش بینی می شود در صورت موافقت رستمی با خواست احمدی نژاد محمد علی آبادی جایگزین وی شود.

در این میان شاید بتوان درخواست اخیر علی آبادی به همکاری مدیران نفتی با رستم قاسمی برای دریافت رای وزارت از مجلس را از جمله تلاش هایی دانست که این  احتمال را قوت می بخشد که سرپرست وزارت نفت بر مسند مدیریت شرکت ملی نفت تکیه بزند.

اگرچه این تصمیم همچنان مورد تایید رستم قاسمی نیست اما آنکه در آینده چه پیش می آید و یا قاسمی با احمدی نژاد برسرتداوم حضور علی آبادی در نفت به توافق می رسد را باید به آینده واگذارکرد.

با این حال تنها معاون نفتی که جایگاهی محکم تر از مابقی معاونین دارد جواد اوجی است.وی که پیش از این نامش به عنوان یکی از کاندیدهای پست وزارت برده می شد یکی از معاونین موفق نفتی محسوب می شود.

در این بین گفته می شود حضور رستم قاسمی در وزارت نفت مانعی بزرگ برای انتقال شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صنعت،معدن و تجارت خواهد بود.چرا که وی مخالفت شدیدی با این انتقال دارد.

برهمین اساس نیز بیات با انتشار خبری حمایتی از قاسمی برهمین مساله اشاره کرده است. وی با اشاره به آشنایی و تجربه شخصی وزیر پیشنهادی نفت در صنعت پتروشیمی تاکید کرده است به نظر می‌رسد با تصدی سمت وزارت نفت توسط مهندس قاسمی جایگاه صنعت پتروشیمی در دل وزارت نفت نسبت به گذشته بیشتر تقویت شود و مسائل مربوط به خوراک و مشوق‌ها که باید در سطوح مدیریتی وزارت نفت ساماندهی شود، به نتیجه قابل قبولی برسد.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: رشته تحصیلی وزیر پیشنهادی مهندسی عمران است و با داشتن سوابق متعدد در زمینه‌های مختلف، تجربیات و اطلاعات کنونی به متخصصی در حوزه صنعت نفت و همچنین با داشتن صلاحیت اخلاقی، سوابق خدماتی و سوابق ارزشمند در طول دفاع مقدس به یک نیروی سرمایه‌ای در نظام اسلامی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی نیز با اعلام حمایت از حضور قاسمی در نفت تاکید کرده است: با توجه به تجربه موفق گزینه پیشنهادی وزارت نفت در جذب سرمایه خارجی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت با وزارت مهندس قاسمی افزایش می یابد.

با اینحال در شرایطی که برخی از معاونین چون ضیغمی و بیات در تلاشند تا با اعلام حمایت از رستم قاسمی جای خود را در معاونت های فعلی محکم کنند خبر می رسد این دو معاون از اصلی ترین تغییرات نفتی درآینده محسوب می شوند.

 /221/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای قاسمی خیلی با تدبیر تر از این هستند که قول و وعده ای دهند.مطمئن باشید ایشان با افراد متخصص بدون سفارش و یا در نظر گرفتن چپ و راست کار خواهند کرد.
  • فریدون احمدی GB ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    فقط خدا کند سردار قاسمی دور و بر خود را از بادمجان دور قاب چین هایی که میرکاظمی را بدبخت کردند و کانالهای ارتباطی با او را بشدت محدود کرده بودند نظیر ....درو نگه دارد.